شناسهٔ خبر: 37737713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اولویت اشتغال در استان‌ها سربازان دارای مهارت باشند/مهارت‌آموزی 40 هزار سرباز تا پایان سال

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اولویت اشتغال در استان‌ها باید برای سربازانی باشد که بعد اتمام خدمت سربازی مهارت کسب کرده‌اند و شایستگی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار مهدی فرحی امروز در نشست مهارت‌آموزی سربازان در کرمان، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را قهرمان ملی و از افتخارات استان کرمان دانست و اظهار داشت: امروز سربازی شرایط ویژه‌ای دارد هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت و بیش از نیمی از سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه کاربرهای ما در نیروهای مسلح عمدتا سرباز هستند و نیاز دارند مهارت‌های بیشتری داشته باشند، افزود: جامعه هم این توقع را دارد و رویکرد باید به‌سمت جذابیت بیشتر برای خدمت سربازی برود.

وی با تأکید بر اینکه جوانان بهترین ثروت عظیم کشور هستند، عنوان کرد: سربازان در سنین بین 18 تا 28 سال به خدمت می‌آیند که طلایی‌ترین دوره زندگی آنها است و در مقابل این سرمایه انسانی، یک چالش عظیم و بحث بیکاری و اشتغال را داریم که تهدیدی برای کشور است.

فرحی بیان داشت: از آنجایی که جوانان کشور دو سال در اختیار نیروهای مسلح هستند، قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در سال 96 راه‌اندازی شد که وظیفه اصلی‌اش این است در طول دو سال مهارت‌های لازم را به سربازان ارائه کند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: ماموریت ذاتی ما در این قرارگاه رسیدن به بحث جذابیت و نشاط در بین سربازان است و اینکه مهارت در بین آنها افزایش پیدا کند.

وی گفت: بحث مهارت برای ما هدف نهایی نیست بلکه مهارتی که منجر به اشتغال شود و در این راستا یک نقشه راه در یک مسیر پنج ساله از سال 97 تا سال 1401 طراحی کرده‌ایم و در پایان این مسیر هیچ سربازی نباشد که با اتمام خدمتش داری یک مهارت نباشد.

فرحی افزود: این را در نظر گرفته‌ایم که در هر استان چه مهارت‌هایی می‌تواند منجر به اشتغال شود و برای همه سربازان 512 مهارت استخراج شده است و برای انجام بهتر این کار، کیفیت مهارت مهم است و گام‌های‌ مهارت‌آموزی را تحت عنوان کتابی تدوین کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به تدوین یکسری بسته مشوقی برای سربازان در این زمینه بیان داشت: ما نیاز به یک مشارکت حداکثری داریم که ستاد کل نیروهای مسلح با تمام توان آمده است، ظرفیت‌های ملی نیز باید پای کار بیایند که تاکنون با 21 دستگاه و نهاد تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

وی گفت: برای پس از خدمت یک بسته حمایتی نیز طراحی کرده‌ایم به‌عنوان نمونه که بیمه بتواند دو سال آنها را رایگان بیمه کند و بانک‌ها نیز بعد از خدمت حدود 30 میلیون تومان تسهیلات ارائه دهند و اگر این بحث پس از خدمت مدیریت نشود کار بیهوده‌ای کرده‌ایم.

فرحی با تأکید بر اینکه ما تا رسیدن به چرخه اشتغال کارمان ادامه دارد که این هم همکاری استانداری‌ها را می‌طلبد، افزود: اولویت اشتغال در استان‌ها باید برای سربازانی باشد که بعد از اتمام خدمت سربازی مهارت کسب کرده‌اند و شایستگی دارند.

وی اظهار داشت: این یک ایده اعتقادی است که می‌تواند گره‌گشای مشکل اشتغال جامعه باشد، سالی 400 هزار سرباز وارد جامعه می‌شود که اگر ما بتوانیم مهارت با کیفیت به آنها ارائه بدهیم و وارد چرخه اقتصاد کشور شوند کار بسیار بزرگی است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: طرح مهارت‌آموزی سربازان در راستای امنیت ملی، ایجاد نشاط در سطح جامعه و جذابیت سربازی راه‌اندازی شده است که امید است تا سال 1401 حتی یک سرباز بدون مهارت از پادگان‌ها خارج نشود.

فرحی افزود: سال گذشته 30 هزار سرباز را در کل کشور آموزش داده‌ایم با گواهی‌نامه معتبر و امسال نیز تاکنون 36 هزار نفر مهارت دیده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به 40 هزار نفر هم می‌رسد.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما