شناسهٔ خبر: 37736986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان مالیاتی موظف به تعیین سامانه برای پرداخت مالیات کالاهای خاص شد

نمایندگان مجلس، سازمان امور مالیاتی را موظف به تعیین سامانه مودیان برای پرداخت مالیات کالاهای خاص کرده و جریمه‌هایی را نیز برای امتناع‌کنندگان از عضویت در این سامانه تعیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارپارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان مالیاتی را موظف کردند که سامانه مودیان برای کالاهای خاص تعیین کند.

وکلای ملت، امروز با 153 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه با ماده 36 لایحه مذکور موافقت کردند.

در ماده 36 مالیات بر ارزش افزوده آمده است: احکام فصل سوم باب پنجم قانون مالیات‌های مستقیم، در رابطه با مالیات و عوارض ‏موضوع این فصل به استثناء مواد (31) و (34) و فصل ششم جاری است‎.‎‏ احکام موضوع مواد (210) تا (216) و (218) و (219) قانون مالیات های مستقیم مصوب 3/12/1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در خصوص عوارض موضوع ماده (29) و مالیات و عوارض موضوع ماده (30) و مالیات موضوع ماده (32) این فصل جاری می باشد.

همچنین نمایندگان ماده 37 این لایحه را نیز با 152 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.  

براساس ماده 37؛ سازمان موظف است برای کلیه مؤدیان این قانون امکان اظهار و پرداخت مالیات موضوع فصول ششم و هفتم را از طریق سامانه مؤدیان فراهم کند.

همچنین بر اساس ماده ماده 38 این لایحه که به تصویب نمایندگان رسید مؤدیانی که از عضویت در سامانه مؤدیان امتناع ورزیده‌اند علاوه بر پرداخت جریمه‌های موضوع بند «الف» ماده (39) این قانون و بند «ب» ماده (22) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مکلفند اظهارنامه هر دوره مالیاتی خود را حداکثر تا یک ماه پس از پایان هر دوره مالیاتی به سازمان تسلیم و مالیات فروش خود را به حساب سازمان واریز نمایند.

انتهای پیام/

 

نظر شما