شناسهٔ خبر: 37735694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کشف ۴۸۸ شی تاریخی از هزاره اول پیش از میلاد در تهران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از کشف ۴۸۸ شی ارزشمند تاریخی دارای قدمت هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی از دلالان عتیقه در پایتخت در روز‌های اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از کشف ۴۸۸ شی ارزشمند تاریخی دارای قدمت هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی از دلالان عتیقه در پایتخت در روز‌های اخیر خبر داد.

سرهنگ محمدجواد سیفی گفت: این اشیا طی عملیاتی برنامه ریزی شده با همکاری پلیس از یک گروه از دلالان اشیای عتیقه در تهران بدست آمده است.

وی افزود: بخش قابل توجه این آثار شامل ۲۳۰ عدد سکه ساسانی، ۳۸ عدد حلقه تدفینی از جنس مفرغ از هزاره اول پیش از میلاد، ۵۳ عدد مهره فیروزه‌ای رنگ از جنس خمیر شیشه و ۲۷ تکه از قطعات کمربند زرین از جنس طلا مربوط به دوران اسلامی است.

فرمانده یگان حفاظت استان تهران خاطرنشان کرد: در این عملیات آثار ارزشمند تاریخی نظیر گوشواره، انگشتر، دستبند، ظروف، خنجر و آویز گردنی به دست آمده و همچنین از مجموع آثار مکشوفه ۴۰ قلم شی نیز فاقد اصالت تاریخی و فرهنگی اعلام شده است.

سرهنگ سیفی ادامه داد: با کمک هموطنان و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور دلالان اشیای عتیقه در تهران بسیار سخت و نا امن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان تهران حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.

فرمانده یگان حفاظت استان تهران خاطر نشان کرد: سرعت در کار‌های عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران به منظور جلوگیری از تخریب و یا خروج آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور از هموطنان تقاضا داریم هر گونه رفتار مشکوک در حوزه میراث فرهنگی را به تلفن ۴- ۸۸۳۴۲۸۸۳ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما