شناسهٔ خبر: 37733102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

فراکسیون بدر:

با هر توافق ملی ضد آمریکایی، در عراق هرج‌ومرج می‌شود

رییس فراکسیون بدر با اشاره به اینکه هربار عزمی ملی علیه آمریکا حاصل می‌شود، کشورش دچار آشوب و هرج و مرج می‌شود، درباره پشت پرده تشدید تنش‌ها در عراق هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، «حسن شاکر» رییس فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق، از نقش آمریکا در تشدید خرابکاری‌ها در جریان اعتراض‌های خیابانی در عراق انتقاد کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا از طریق آتش زدن موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی در عراق به دنبال ایجاد هرج و مرج در این کشور است. واشنگتن با حمایت مالی هنگفت از ایادی خود که به جوکر آمریکایی معروفند، به دنبال تداوم خرابکاری‌ها در جریان اعتراض‌های عراق است.

شاکر توضیح داد: برخی طرف‌های داخلی ارتباطات محکمی با آمریکا دارند و با سوء‌استفاده از جوانان عراق، به دنبال منحرف کردن تظاهرات‌های مسالمت آمیز و ایجاد اغتشاش مجدد در کشور همزمان با فراخوان تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در عراق هستند.

این نماینده پارلمان عراق هشدار داد که هربار تصمیمی ملی علیه آمریکا اتخاذ ‌می‌شود، کشور دچار تشدید تنش و ناآرامی و هرج و مرج می‌شود و این امر نشان می‌دهد که پشت پرده این حوادث آمریکا قرار دارد.

بیش از سه ماه از تظاهرات‌های مردم عراق در اعتراض به فساد سیاسی و اجتماعی، سهم‌خواهی‌های حزبی، بیکاری، فقر، نقصان و ناکارآمدی دولت‌های متوالی در بخش خدمات‌رسانی می‌گذرد و در این مدت، گزارش‌های متعددی از خرابکاری افراد نفوذی در صفوف تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و به خشونت کشاندن این اعتراض‌ها ثبت شده است.

کارشناسان معتقدند علاوه بر رسانه‌های معاند عراق که با دامن‌زدن به اغتشاشات  و خبرسازی و پخش برنامه‌ها و گفت‌وگوهای جهت‌دار تلاش دارند تا مسیر مطالبات مردم عراق را منحرف کنند، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و ایادی آمریکایی - صهیونیستی با تحریک معترضان، اعتراضات جاری را به خشونت می‌کشانند. اعتراضاتی که قرار بود به دنبال اصلاح در کشور باشد، در بیشتر موارد محوریت تخریب گروه‌های سیاسی شیعی حاکم در عراق را به خود گرفت و حتی استعفای دولت «عادل عبدالمهدی» نتوانست شعله آن را خاموش کند./847/ب

منبع: فارس

نظر شما