شناسهٔ خبر: 37732784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیتر امشب شبکه خبر سیما

حاج قاسم؛ مسلمانِ انقلابیِ فراتر از مرزها

تحلیلگر مسائل روز گفت: در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور میلیونی مردم، ذهنیات، علایق و تفکرات مختلف رنگ باخته بود و حاج قاسم، خودِ واقعی هر ایرانی و هر مسلمان انقلابی در فراتر از مرزها بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد حسین صفار هرندی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص شاخص های عینی شخصیت سردار سلیمانی گفت: آشنایی من با او به اواخر دهه 50 در کرمان برمی گردد و ترجیحم اینست که او را از نگاه بقیه افراد ببینم.
او افزود: جمعیتی که او را بدرقه کردند و یا برایش یادبود و مراسم تشییع نمادین برگزار کردند، یکپارچگی و انسجام حول این شخصیت ایجاد کردند.
او گفت: همه مردم با شرکت در این مراسم خودشان را در اوج فرزانگی، ابهت، شکوه و جوانمردی می دیدند.
صفار هرندی تاکید کرد: او کسی است که مردم او را ضریب بالایی از خود می دانستند و با او همذات پنداری می کردند و این نوع تفکر، برای کسی که دور از دسترسشان است، این حس را به آنها القا می کرد که در مراسم خودشان شرکت کرده اند.
این تحلیلگر مسائل جامعه اظهار کرد: در این شرایط ذهنیات، علایق و تفکرات مختلف رنگ می بازد و حاج قاسم، خودِ واقعی هر ایرانی و هر مسلمان انقلابی در فراتر از مرزها بود.
او درباره ولایتمداری این سردار شهید تشریح کرد: عده ای به تعبیر شهید صدر "ذوب در ولایت" هستند، که این خصیصه به مراتبی از توحید نیز نزدیک است و سردار سلیمانی محو در ولایت امام زمان خودش بود.
او افزود: در زمان امام خمینی(ره) این روحیه در ایشان وجود داشت، اما به دلیل بلوغ شخصیتی سردار در زمان رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده تاثیرگزار، این خصیصه تجلی بیشتری پیدا کرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: شهید بودن مقدمه شهید شدن است و شهید سلیمانی خود را آماده شهادت کرده بود.

نظر شما