شناسهٔ خبر: 37727298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور ۴۰۰ ناشر و ارائه ۹۰ هزار عنوان کتاب

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان افتتاح شد

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان عصر امروز (دوشنبه ۳۰ دی) با حضور ۴۰۰ ناشر و ۹۰ هزار عنوان کتاب در اهواز گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، چهارهمین نمایشگاه کتاب خوزستان امروز (دوشنبه 30 دی) با حضور حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان فرهنگی استان و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز افتتاح شد.

 

در این نمایشگاه 90 هزار عنوان کتاب از 400 ناشر سراسر کشور ارائه می شود که از این تعداد 45 ناشر از خوزستان و پنج ناشر نیز از کشور عراق است و هفت کتابفروشی نیز حضور دارند .

 

در این نمایشگاه هشت میلیارد ریال بن تخفیف کتاب با تخفیف 20 درصد ارائه می شود و علاوه بر آن نیز برخی ناشران نیز تخفیفاتی بین 10 تا 15 درصد برای کتاب ها در نظر گرفته اند.

 

در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، نشست های تخصصی و علمی در بخش جنبی نمایشگاه برگزار می شود که از مهمترین آنها نشست تخصصی با حضور دکتر غلامرضا اعوانی رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران است.

 

نشست تخصصی تاثیر قصه بر روان کودک و نوجوان با حضور دکتر قدم علی سرامی، بررسی دریچه های نیمه باز نقاشی در شعر حافظ با حضور دکتر سیما منصوری، آئین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده های شهدا، نشست شعرخوانی با حضور دکتر لیلا کردبچه و کارگاه تخصصی داستان نویسی با حضورمحمدجواد جزینی از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است.

 

علاوه بر این، نشست تخصصی اهمیت تلاوت قرآن معنامحور با تاکیدات مقام معظم رهبری با حضور استاد مهدی دغاغله از مفاخر خوزستان در حوزه قرآن، نشست تخصصی روانشناسی با عنوان اعتماد به نفس، عزت نفس، ابزار وجود و جرات مندی با حضور دکتر بهار بهادری، بررسی روند داستان نویسی در آثار عربی با حضور احمد حیدری، سهام سجیرات و مریم کعبی و نشست ادبیات کودک و نوجوان با حضور حسین تولایی در نمایشگاه برگزار می شود.

 

طبق گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در حاشیه نمایشگاه کتاب استان، آئین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود و علاوه بر این ها به بهترین تیتر با موضوع نمایشگاه  کتاب مبلغ 20 میلیون ریال اهدا می شود.

 

همچنین همزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان، 2 نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین جشنواره تولیدات کالاهای فرهنگی نیز برگزار می شود.

 

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از 30 دی تا 5 بهمن از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 22 در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

 

پایان پیام/ 72

نظر شما