شناسهٔ خبر: 37726203 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تولید ۳ درصد داروی وارداتی در سال‌های آینده

نمکی گفت: برنامه داریم در سال های آتی ۳ درصد دارو‌های وارداتی را توسط شرکت های ایرانی به تولید برسانیم.

صاحب‌خبر -

دروغگویی آمریکا در زمینه تحریم نبودن داروهای پزشکی/ تولید 3 درصد داروی وارداتی در سال‌های آینده

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز ( دوشنبه) سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور با عنوان «آئین پاسداشت قهرمانان ملی» در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم سعید نمکی، وزیر بهداشت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: بزرگترین ویژگی شهدا، عاشقی و عشق ورزیدن است.

نمکی تصریح کرد: شهادت یعنی رسیدن به حق تعالی و شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند.

او ادامه داد: اولین آرزوی شهدای دارویی کشور، پاسداری از حقوق مردم است.

وزیر بهداشت بیان کرد: از داروسازان تشکر ویژه دارم زیرا تلاش زیادی کرده اند تا داروی مورد نیاز مردم به دست آنها برسد.

نمکی گفت: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم نکرده‌اند و بیشترین نیرنگ را در این حوزه به کار گرفته تا ما را به زانو در بیاورند اما خوشبختانه دارو در مناطق دور دست کشور وجود دارد؛ این موضوع نشان دهنده تلاش زیاد داروسازان در کشور است.

نمکی تأکید کرد: طبق آمار، میزان کمبود دارو در کشور نسبت به مشابه سال گذشته، تقریبا به یک سوم رسیده است.

او ادامه داد: شهدا در روزگاری در دفاع از مرزها جانفشانی کرده‌اند و امروز ما باید از مرزهای پاکیزگی، پاسداری کنیم؛ نباید بگذاریم که مردم فکر کنند جامعه دارویی کشور آلوده به فساد شده است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: داروسازان کشور به بیت‌المال خیانت نکرده و ارز کشور را بابت واردات داروی بی‌اثر، خرج نمی‌کنند.

نمکی ادامه داد: امروزه در عرصه تولید و شرکت‌های دانش بنیان، موفقیت‌های چشمگیری به خصوص در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی به دست آورده ایم و جزو کشورهای مطرح دنیا هستیم.

او  افزود: برنامه داریم در سال های آتی ۳ درصد دارو‌های وارداتی را توسط شرکت های ایرانی به تولید برسانیم.

تقویت فرهنگ ایثار در عرصه‌های نوین تولید و تامین دارو

در ادامه مراسم، احمد خارزی سرپرست سرمایه گذاری هلدینگ دارویی کشور، گفت: تجلیل از مقام والای شهدا و ایثارگران حوزه دارویی و معرفی آنان به جامعه، تقویت فرهنگ ایثار و اخلاقمندی و تقویت روحیه خودباوری در عرصه‌های نوین تولید و تامین دارو؛ از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

او افزود: ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی از دیگر اهداف این همایش است زیرا شهدا و ایثارگران همه زندگیشان را فدای اسلام و کشور کرده‌اند.

خارزی ادامه داد: شهدا و ایثارگران هیچوقت به دنبال مطرح شدن نبودند؛ آن‌ها این راه مقدس را آگاهانه و عاشقانه انتخاب کردند تا ما در مسیر کمال حرکت کنیم.

فرهنگ جهاد و شهادت ، رمز آزادگی ملت‌هاست

همچنین رحیم صفوی، مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی اظهار کرد: سران کفر از فلسفه جهاد و شهادت بی‌خبرند زیرا آنها نگاه کلی به مسائل داشته و مرگ را پایان زندگی می‌دانند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی گفت: شهیدان در هنگام شهادت چیزی را دیده‌اند که ما آن را هنوز ندیده‌ایم و من مطمئن هستم که فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت، رمز آزادگی ملت‌هاست.

صفوی تأکید کرد: دشمنان در مقابل تحریم‌های اقتصادی در برابر ملت مقاوم ایران شکست خورده‌اند. آخرین حرکت آنها تحریم دارو تجهیزات پزشکی است و دشمنان بی‌شرمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرده‌اند به طوری که از ارسال پانسمان‌ برای بیماران پروانه‌ای به ایران خودداری کرده‌اند.

او تأکید کرد: بیماران ژنتیکی جزو افراد حکومتی نیستند؛ ما تحریم داروهای بیماران صعب‌العلاج را یک تروریسم انسانی می‌نامیم.

صفوی بیان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها دشمنان جدی ما هستند و این میدان، میدان جبهه حق علیه باطل است .

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی گفت: سالیانه یک هزار و ۲۰۰ نفر در رشته داروسازی فارغ التحصیل می‌شوند؛ اکنون حدود ۲۰ هزار نفر در مقطع دکتری در رشته داروسازی تحصیل کرده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی ادامه داد: با روحیه جهادی که جوانان دارند، می‌توانیم خودمان را به مرحله خودکفایی در صنعت داروسازی برسانیم و باید در این زمینه هدفگذاری کنیم. ما می‌توانیم با برنامه، سالی یک میلیارد دلار از واردات دارو و کالای پزشکی کم کنیم.

صفوی بیان کرد: ما می‌توانیم صادرات علم داروسازی را به کشورهای همسایه داشته باشیم، همانطورکه صنعت موشک سازی را به کشورهای مسلمان صادر کرده و  هزینه این کار را دریافت کرده‌ایم.

او گفت: به زودی درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با مجوز وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما