شناسهٔ خبر: 37725303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هواداران فلسطین در انگلیس

درخواست تحریم شرکت پوما، حامی اسرائیل غاصب

هواداران فلسطین در انگلیس، تلاش خود را به منظور تحریم محصولات شرکت ورزشی پوما، به خاطر ارتباط این شرکت با رژیم اشغالگر قدس افزایش می‌دهند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، "ائتلاف همدردی با فلسطین" در انگلیس از مردم و باشگاه‌های ورزشی این کشور خواست تا در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسراییلی و محاصره غزه، کالا‌های شرکت پوما را تحریم کنند.
شرکت پوما حامی اصلی فدراسوین فوتبال اسرائیل است و در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان، تاسیسات ورزشی ساخته است. براساس قوانین بین المللی، هرگونه تاسیاست در سرزمین‌های فلسطینیان، جنایت جنگی است، اما شرکت پوما، علاوه بر کمک به این اقدامات غیر قانونی، تلاش می‌کند تا پای اسرائیلی‌ها را به مناسبت‌های ورزشی در جهان نیز باز کند.
پیش از این بیش از ۲۰۰ تیم ورزشی فلسطینیان از شرکت پوما خواسته اند تا دست از حمایت از ارتش اسرائیل بکشد.
در پی فراخوان "ائتلاف همدردی با فلسطین"، هزاران نفر در انگلیس با ارسال نامه از مقامات باشگاه‌های چستر و لیورپول خواستند تا همکاری شان را با شرکت پوما قطع کند که در پی فشار افکار عمومی و هواداران ورزش، این باشگاه‌های انگلیسی اعلام کردند کمک‌های شرکت پوما را در اعتراض به حمایت از رژیم صهیونیستی قطع می‌کنند.
ائتلاف همدردی با فلسطین با استقبال از این اقدام از اینکه صد‌ها نفر در توماری از مدیران باشگاه لیورپول و چستر چنین درخواستی را مطرح و مقامات این دو باشگاه را وادار به عمل کردند، ابراز خرسندی کرد. این ائتلاف اکنون از مردم خواسته است تا با اقدام مشابهی، مالکان باشگاه‌های فوتبال منچستر سیتی و کریستال پالاس را ترغیب کنند تا از همکاری با شرکت صهیونیستی پوما، دست بردارند.
این دو باشگاه انگلیسی، اکنون از پیراهن‌های ورزشی شرکت پوما استفاده می‌کنند.
پیش‌تر باشگاه لیورپول در پی فشار افکار عمومی کمک‌های شرکت پوما را در اعتراض به حمایت از رژیم صهیونیستی قطع کرد
کارزار همدردی با فلسطین با استقبال از این اقدام از اینکه صد‌ها نفر در توماری از مدیران باشگاه لیورپول چنین درخواستی را مطرح و انان به ان عمل کردند ابراز خرسندی کرد.

نظر شما