شناسهٔ خبر: 37723492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه کمربندی خلخال فعال می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه متوقف احداث کمربندی شهر خلخال بزودی فعال می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی یوسف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت پروژه نیمه‌کاره رها شده کمربندی خلخال که بخشی از پروژه راه فیروزآباد ،خلخال به رضوانشهر است ، پس از چند سال توقف و تعطیلی مجددا از سرگرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار جدید پروژه احداث کمربندی جنوبی  شهر خلخال مشخص شده ، اظهارداشت: شرکت "رهاب‌ساز مغان" به عنوان پیمانکار جدید این پروژه در مناقصه طرح برنده و انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی ادامه پروژه کمربندی از سوی این پیمانکار آغاز خواهد شد.

او گفت: پروژه احداث کمربندی جنوبی خلخال به عنوان قطعه ۴ جاده خلخال-فیروز به طول ۴.۵ کیلومتر از تقاطع جاده فیروز با جاده خلخال به هشجین شروع می‌شود و پس از طی مسیر ۴.۵ کیلومتر از جنوب شهر خلخال به ابتدای راه خلخال - اسالم و خلخال - پونل در ورودی روستای خوجین ختم می‌شود.

 او اظهارداشت: پیش از این پیمانکار قبلی پروژه احداث کمربندی جنوبی  شهر خلخال به دلیل ناتوانی مالی در ادامه کار ،تکمیل عملیات اجرایی پروژه در اختیار خود و همچنین عدم انجام تعهدات از ادامه کار در پروژه کمربندی خلخال و با تایید اداره کل راه وشهرسازی خلع ید شده است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۲۰ درصد و اعتبار هزینه شده برای آن را ۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه کمربندی در حال اجرای شهر خلخال در صورت تامین اعتبار برای خرید اراضی شخصی واقع در طول مسیر تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون عملیات خاکی پروژه در سه کیلومتر از مسیر ۵.۵ کیلومتری اجرا شده و برای خرید و تملک اراضی شخصی واقع در مسیر باقیمانده نیز ۷۰ میلیارد ریال نیاز است.
او همچنین افزود: پروژه احداث کمربندی خلخال به عنوان فاز چهار راه اصلی خلخال به فیروزآباد و بخشی از پروژه ملی راه رضوانشهر ، خلخال ، میانه به میاندوآب است که همزمان با عملیات اجرایی راه فیروزآباد آغاز شده ولی بدلایل مختلفی در مقاطع زمانی مختلف متوقف و تعطیل شده است.
او گفت: در سال های اخیر توجه ویژه‌ای به اجرای پروژه‌های راه‌سازی خلخال و ارتقای شاخص راه‌های ارتباطی این شهرستان شده و این امر سبب افزایش میانگین شاخص بهره‌مندی مردم منطقه از راه‌های اصلی ، فرعی و راه ارتباطی آسفالت روستایی شده است.
 

نظر شما