شناسهٔ خبر: 37722304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد: تعلیق برخی پروازها به دلیل شرایط جوی نامساعد در فرودگاه مهرآباد

صاحب‌خبر -

 

اکثر پروازها به فرودگاه مهرآباد ختم می شود و اکنون این فرودگاه از دید کافی برخوردار نیست. در نتیجه پروازها تا اطلاع ثانوی منتظر وضعیت فرودگاه مهرآباد هستند تا شرایط برای نشست و برخاست در این فرودگاه فراهم شود. رضا جعفرزاده با اشاره به بارش برف در اکثر نقاط کشور گفت: عوامل فرودگاهی مرتبا وضعیت جوی را چک می کنند و همه در تلاش هستند تا فرودگاه‌ها به موقع برف روبی شده و شرایط برای پرواز آماده شود.
او ادامه داد: از آن جا که اکثر پروازها به فرودگاه مهرآباد ختم می شود و فرودگاه مهرآباد اکنون از دید کافی برخوردار نیست، پروازها تا اطلاع ثانوی منتظر شرایط فرودگاه مهراباد هستند تا شرایط برای نشست و برخاست در این فرودگاه فراهم شود.
جعفرزاده افزود: یک پرواز ایمن و سلامت مستلزم این است که هم وضعیت فرودگاه مبدا و هم فرودگاه مقصد مناسب باشد، به همین دلیل الان منتظریم تا شرایط جوی بهتر شود. از ایرلاین ها خواسته ایم شرایط را برای مسافران توضیح دهند.
جعفرزاده تصریح کرد: همچنین از مسافران می خواهیم قبل از مراجعت به فرودگاه برای پروازهای داخلی با شماره ۱۹۹ و برای اطلاع از وضعیت پروازهای خارجی با شماره ۰۹۶۳۳۰تماس بگیرند. همچنین به دلیل شرایط بد جوی و سرعت پایین تردد در جاده ها و خیابان ها، مسافران چند ساعت زودتر از پرواز به سمت فرودگاه حرکت کنند.

بارش برف موجب توقف عملیات پروازی فرودگاه امام (ره) نشد

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : باوجود بارش برف در بامداد دیروز، عملیات پروازی فرودگاه امام(ره) جریان داشت.
حسن خوشخو با اشاره به آغاز بارش برف در ساعت ۰۳:۰۰ بامداد امروز ۲۹ دی ماه اظهارکرد: کلیه تیم های عملیات زمستانی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در آماده باش کامل بودند و به محض آغاز بارش برف عملیات برف روبی را آغاز کردند‌. خوشخو افزود: عملیات برف روبی به صورت همزمان در سطوح پروازی و اپرون و معابر و مسیرهای دسترسی شهر فرودگاهی انجام شد و هیچگونه انسدادی را در مسیرهای دسترسی نداشتیم و تردد در تمامی معابر به صورت روان انجام گرفت.
معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام‏خمینی(ره) گفت : با تلاش های بی وقفه همه همکارانم در تیم عملیات زمستانی شهر فرودگاهی برف روبی از سطوح پروازی و اپرون به سرعت انجام گرفت تا شرایط ایمن برای اعزام و پذیرش پروازها فراهم باشد. او افزود: بارش برف خللی را در عملیات پروازی فرودگاه امام(ره) ایجاد نکرد و هم اکنون نیز کلیه سطوح پروازی فرودگاه عاری از برف هستند.

راه دسترسی ۱۴۳ روستا بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان جمع كل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان را حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد كرد و گفت: فقط ۷ راه روستایی شامل ۲۱ روستا دست بازگشایی قرار دارد و سایر راه‌های شریانی و روستانی باز است.
یوسف عابدینی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان هرمزگان در مواجهه با سیلاب و اقدامات انجام شده اظهار داشت: با توجه به سیل بی‌سابقه در ۲۵ سال اخیر که از غرب تا شرق استان را فرا گرفت، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بنا به وظیفه،‌ اقدامات اولیه برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و برقراری تردد ایمن را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: درابتدا ۱۵۰ راه روستایی و ۷ محور شریانی مسدود شد که پس از تلاش شبانه روزی راهداران در حال حاضر تمام راه‌های شریانی باز و تردد در حال انجام است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بیان کرد: از ۱۵۰ راه روستایی مسدود نیز فقط ۷ راه روستایی شامل ۲۱ روستا در حوالی جاسک و بشاگرد که به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود در دست بازگشایی قرار دارد و مسیر دسترسی به سایر روستاهای استان باز و تردد برقرار است. عابدینی از سایر دستگاه‌ها و ادارات از جمله نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران، مدیریت بحران استانداری هرمزگان و بخش خصوصی که نقش بسزایی در بازگشایی محور‌های مختلف استان ایفا کردند تشکر کرد و گفت: خوشبختانه محور مهم جاسک-کنارک نیز دو روز قبل به همت راهداران بازگشایی شد.
وی طول راه‌های متاثر از سیل و آسیب دیده در استان هرمزگان را حدود ۲۷۸۵ كیلومتر شامل ۱۹۴۴ كیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۴۱ كیلومتر راه روستایی عنوان کرد و افزود: تعداد پل‌های كوچک و بزرگ آسیب دیده یا تخریب شده در این استان ۴۸۵ دستگاه و ریزش برداری و پاكسازی سطح راه در ترانشه‌های سنگی بیش از ۱۰۰ مورد است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان جمع كل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان را حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد كرد و یادآور شد: در این استان از همان ساعات اولیه وقوع سیل با بسیج حداقل ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و خوشبختانه از روز چهارشنبه گذشته، تمام راه‌های اصلی و شریانی استان بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

نظر شما