شناسهٔ خبر: 37721214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازسازی ۸۵۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در مشیریه 

شهرری - ایرنا - مدیر ناحیه یک (۱۷شهریور) آبفای منطقه ۶ تهران از بازسازی ۸۵۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی و نوسازی ۱۱۰ انشعاب در شهرک کاروان مشیریه خبر داد.  

صاحب‌خبر -

مرتضی براری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات نوسازی و بازسازی شبکه به دلیل وضعیت غیر استاندارد و غیر مجاز بودن تاسیسات آب در محدوده انتهای شهرک کاروان و نارضایتی ساکنان منطقه از شرایط آبرسانی و مشکلات بهره برداری در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم عملیات حفاری و لوله گذاری در خیابان بیست متری نخلی، به طول ۱۸۵متر، با لوله به قطر ۲۰۰ میلی متر و خیابان شورای جنوبی، با لوله ۱۵۰ میلی متری به طول ۲۲۱ متر از جنس چدن داکتیل اجرا شد.  
وی بالا بودن حوادث شبکه و انشعاب های آب را از دیگر دلایل اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در ادامه این عملیات اجرایی، ۴۴۲ متر لوله گذاری به قطر ۱۰۰ میلی متر در پنج کوچه محله شورای جنوبی (شهرک کاروان) انجام شد و پس از پایان لوله گذاری، مرمت، بتن ریزی و آسفالت نوارهای حفاری به طول ۸۴۸ متر صورت گرفت.  
مدیر ناحیه یک (۱۷شهریور) آبفای منطقه۶ تهران با اشاره به بازسازی ۱۱۰ انشعاب آب هم زمان با انجام این عملیات عمرانی گفت: از این تعداد انشعاب، نزدیک به ۳۰ انشعاب سال ها بود به دلیل غیر استاندارد بودن شبکه و مشکلات بهره برداری، امکان تبدیل به انشعاب مجاز را نداشتند که پس از نوسازی و اجرای تاسیسات شبکه در این محدوده، با سیر مراحل قانونی به مجاز تبدیل شدند.  
ناحیه یک (۱۷شهریور) آبفای منطقه۶ تهران، بخش اعظم محدوده شهرداری منطقه ۱۵ تهران با تعداد ۵۹ هزار و ۵۵۲  مشترک آب و ۵۵ هزار و ۴۴۷  مشترک فاضلاب را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

نوسازی و هم سطح‌سازی دریچه‌های مخزن ۱۰هزار متر مکعبی باقرشهر 

مدیر امور آب و فاضلاب باقرشهر گفت: در طرح عمرانی ۱۰ دریچه و  نردبان بازدید مخزن ده هزار متر مکعبی باقر شهر نوسازی و هم سطح سازی شد.  

مسلم سلطانیان اظهار داشت: در پی بازدید های به عمل آمده از مخزن باقرشهر و نتایج بررسی های میدانی از شرایط مخزن، لزوم نوسازی و هم سطح سازی دریچه ها و نردبان ها به عنوان یک اولویت مهم در نظر گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت.  
وی افزود: به دلیل اینکه سطح دریچه ها از سطح زمین پائین تر قرارگرفته بود؛   بعد از هر بارش امکان نفوذ آب های سطحی به داخل دریچه ها وجود داشت از همین رو با انجام این عملیات عمرانی، دریچه ها ی سطح مخزن همسطح سازی شد تا از نفوذ آب به درون مخزن جلوگیری شود.   
مدیر امور آب و فاضلاب باقرشهر عنوان کرد: عمر زیاد و پوسیدگی دریچه ها و فرسودگی نردبان ها از دیگر دلایل انجام این پروژه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در این عملیات عمرانی تمامی ۱۰ دریچه سطح مخزن به صورت دو تکه نوسازی شد و تمام نردبان های بازدید نیز تعویض شدند.  
باقرشهر با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر از شهرهای جنوبی استان تهران در بخش کهریزک شهرستان ری است و امور آب و فاضلاب این شهر به ۱۱ هزار و ۸۰۰ مشترک آبرسانی و خدمات رسانی می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما