شناسهٔ خبر: 37721135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین رویداد رقابتی تولید محتوای فضای مجازی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر مرکز تولید نشر دیجیتال انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: نخستین رویداد رقابتی تولید محتوای فضای مجازی از صبح روز چهار شنبه ۲ بهمن‌ماه با حضور گسترده فعالان این عرصه در بیرجند آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا براتی در گفتگو با خبرنگار تسنیم  در بیرجند، از برگزاری نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان خبر داد و اظهار داشت: این رویداد در سه محور پویانمایی (انیمیشن کوتاه، موشن‌گرافیک، انیمیشن کات اوت، کمیک موشن و استاپ موشن)، بازی و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه (بازی و اپلیکیشن موبایل) برگزار می‌شود.

وی مهلت ثبت نام نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج را یکم بهمن‌ماه دانست و افزود: زمان برگزاری این رویداد نیز دوم تا چهارم بهمن‌ماه است.

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در مدت زمان  48 ساعت در زمینه تولید محصولات مذکور به رقابت می‌پردازند تا هر یک بهترین محصولات را از نقطه نظر فنی و محتوایی تولید کنند.

وی بیان کرد: در بحث داوری این رویداد نیز با آغاز این برنامه آیین‌نامه‌های داوری و موارد خطا به شرکت‌کنندگان ابلاغ و شرکت‌کنندگان ملزم به رعایت قوانین فنی، هنری، محتوایی و تشکیلاتی -انضباطی رزمایش می‌شوند.

براتی گفت: بر اساس قوانین اعم از تخصصی یا عمومی برگزیدگان مسابقات اعلام می‌شوند و این برگزیدگان مجوز حضور در دومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج که در تهران برگزار می‌شود را دریافت می‌کنند.

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تیم‌های شرکت‌کننده در هر رشته حداکثر پنج و حداقل سه نفر باید باشند تصریح کرد: از آنجا که شرکت‌کنندگان باید به‌صورت تیمی معرفی شوند از حضور انفرادی اشخاص جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسامی متقاضیان باید به‌صورت تیم تخصصی و در قالب یک لیست واحد برای دبیرخانه ارسال شود خاطرنشان کرد: این اطلاعات شامل اطلاعات تخصصی، تکنیک، نرم‌افزار کاربردی مورد استفاده و یا زبان تخصصی برنامه‌نویسی است که باید به صورت نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، رشته، سِمت در تیم، تخصص فنی قید شود.

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در پایان نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج  با حضور مسئولان سازمان بسیج مستضعفین و سازمان فضای مجازی بسیج از برگزیدگان تقدیر به‌عمل می‌آید و منتخبان راهی مرحله کشوری می‌شوند.

براتی به فعالیت مرکز متنا اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار اثر توسط این مرکز تولید شده است.

وی اعلام کرد: مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی(متنا) با هدف ساماندهی، آموزش و ارتقای سطح توانمندی جوانان و علاقه‌مندان به حوزه تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی اعم از پویانمایی، بازی‌های ویدئویی و تولیدات تصویری تأسیس شده است.

براتی با بیان اینکه بخش عمده اقدامات(متنا) در حوزه فضای مجازی پویانمایی است که جامعه هدف زیادی هم دارد، عنوان کرد: رویکرد فعالیت در مرکز متنای خراسان‌جنوبی تولیدات تصویری و کلیپ‌های کوتاه، پویانمایی و جلوه‌های ویژه با رویکرد انتشار در شبکه‌های مختلف فضای مجازی است.

انتهای پیام/ 250/ح

نظر شما