شناسهٔ خبر: 37705941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب کرد؛

حمایت از محتوای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی در فضای مجازی

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مصوبه "حمایت از محتوای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی در پیام‌رسان‌های اجتماعی" در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه ذوالقدر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره مصوبات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و صیانت از حقوق کاربران امروز در کمیسیون فرهنگی بررسی و مواد ۴، ۶، ۷ و ۸ این طرح با اعمال اصلاحاتی تصویب شد.

وی تصریح کرد: ماده ۴ این طرح در خصوص تشخیص جرم و ارجاع آن به محاکم ذی صلاح و ماده ۶ نیز درباره گزارش وضعیت پیام‌رسان‌ها به شورای عالی فضای مجازی است که به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ماده ۷ و ۸ از طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و صیانت از حقوق کاربران را شامل حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حمایت از محتوای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی عنوان کرد که امروز به تصویب اعضای کمیسیون فرهنگی رسید.

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و صیانت از حقوق کاربران، یک طرح ۲۳ ماده‌ای است که در دستور کار کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برای تصویب و نهایی شدن قرار دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی امیدوارند که بتوانند تمام مواد این طرح را در همین دوره از مجلس به تصویب نهایی برسانند.

نظر شما