شناسهٔ خبر: 37705013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادواره سردار شهید شوکت پور و شهدای درجزین

خبرگزاری صداوسیما

یادواره سردار شهید حسن شوکت پور و شهدای درجزین با میزبانی از یک آلاله خوشنام برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در این یادواره با بیان خاطراتی از سردار شهید شوکت پور گفت: اخلاص، تعهد، شجاعت، ساده زیستی، اخلاق نیکو و مسوولیت پذیری از ویژگی های بارز این شهید بود.
سردار غلام رضا جلالی گفت: شهید شوکت پور مانند سردار سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همه شهدای والامقام اسلام، نه یک فرد، بلکه یک تفکر در بستر مکتب اسلام ناب بوده و از این‌رو تکریم و شناخت ابعاد شخصیتی این شهدا ضروری است.
سردار جلالی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی به بیان رشادتها و نقش سردار سلیمانی در ایجاد امنیت در منطقه و کشور پرداخت.
وی تاکید کرد: سپاه قدس توطئه آمریکا را از بین برد و با آنکه داعش انواع سلاح پیشرفته در اختیار داشت، سردار سلیمانی با کمک بسیج مردمی عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران نابودی داعش را رقم زد و یک تهدید بزرگ را خنثی و آن را به فرصتی علیه اسرائیل تبدیل کرد.
سردار جلالی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی دردناک است و اینکه آمریکا او را در فرودگاه تحت اختیار خود و در سفری غیر نظامی مورد هدف قرار می دهد نامش ترور است و آمریکا نشان داد که هیچ بویی از شجاعت نبرده است.
وی با اشاره به حمله سپاه به پایگاه هوایی عین الاسد گفت: این حمله تکنولوژی سپاه را به رخ دشمن کشید و پس از بمباران هیروشیما هیچ کشوری قدرت تهدید و حمله به پایگاه آمریکایی را تا به امروز نداشت، همچنین این حمله دقت سلاح و پدافند هوایی ایران را نشان داد.
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه ، آمریکا نماد استکبار و کفر و رهبر تروریست‌های جهان است و داعش و تکفیریها مولود آمریکا و وهابیت مولود انگلیس است افزود: داعش زمان ارتش صدام شکل گرفت و از اهداف تشکیل آن پس از حمله به کشورهای سوریه و عراق، حمله به ایران بود.
وی افزود: آمریکا با حمایت اروپا و هزینه کرد عربستان، داعش را تولید کرد تا انقلاب اسلامی را مهار کند و اگر سستی صورت می پذیرفت داعش قوت می گرفت.
در این یادواره یک آلاله خوشنام دفاع مقدس نیز روی دستان مردم شهید پرور درجزین تشییع شد.
شهید شوکت پور در سال ۱۳۳۱ در درجزین متولد شد و پس از پیروزی انقلاب از سوی دفتر عمران حضرت امام خمینی (ره) به کردستان رفت و به فعالیت های عمرانی و سازندگی مشغول شد.
شهید شوکت پور همچنین به عنوان یکی از مسئولان تدارکات جنگ در ساماندهی و پیشبرد لجستیک مناطق جنگی شد و در عملیات والفجر ۸ در فاو از ناحیه کمر بر اثر اثابت ترکش قطع نخاع و به درجه رفیع جانبازی رسید اما تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی در کنار سرداران و فرماندهان جنگ بود.
با پایان جنگ نیز به سمت فرماندهی لجستیک نیروی مقاومت و جانشین فرماندهی آماد نیروی زمینی سپاه منصوب شد.
این شهید والا مقام در سال ۱۳۶۸ بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
تعداد بازدید : 0
<div id="video-display-embed-code_4417921"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2625258/4417921?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما