شناسهٔ خبر: 37701868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس عراقی تاکید کرد؛

هرج و مرج جدید در عراق طرح امریکا برای سقوط دولت

بغداد - ایرنا - «حافظ آل بشاره» از کارشناسان و تحلیلگران امنیتی عراق تاکید کرد که رویکرد امریکا در این کشور ایجاد هرج و مرج در استان های جنوبی با بستن ادارات دولتی و مراکز آموزشی به وسیله باندهای نقاب دار به منظور سرنگونی دولت انجام می شود.

صاحب‌خبر -

وی روز یکشنبه فاش کرد که آمریکا برای اجرا و تحقق این رویکرد با به کارگیری گروه های خشونت طلب و باندهای نقابدار جوکر از آنها حمایت مالی می کند.

این کارشناس امنیتی عراقی گفت که اقدام امریکا در حمایت از خرابکاران و باندهای خشونت طلب جوکر در پاسخ و به نشانه انتقام از تصویب قانون اخراج نیروهایش از خاک عراق صورت می گیرد.

نمایندگان عراق ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ قانون اخراج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب و برای اجرا به دولت دادند.

دولت عراق نیز از سفرایی خارجی از جمله امریکا که کشورهایشان دارای نیروی خارجی در عراق است درخواست کرده تا برنامه خروج نیروهای خود را ارایه کنند.

آل بشاره افرود که معترضان مسالمت آمیز در سوزاندن دانشگاه ها و ساختمان ها، تعطیلی ادارات دولتی و بستن جاده ها، تخریب اموال، به آتش کشیدن بازارها و گسترش هرج و مرج در استان های جنوبی و مرکزی هیچ گونه نقش و مشارکتی ندارند و این کارها از سوی افراد نفوذی نقاب دار و وابسته به امریکا انجام می شود.

وی تاکید کرد که آنچه اتفاق می افتد اعلام جنگ داخلی است که آمریکا با استفاده از باندهای استخدام شده انجام داده است که هیچ ارتباطی با تظاهرات مسالمت آمیز و تحصن مشروع معترضان مدنی ندارد.

کارشناس امنیتی عراق یادآور شد که سناریو و برنامه امریکا از استخدام باندهای خرابکار و تبهکار دربرگیرنده سرنگونی دولت های محلی در استان ها و جایگزین سازی باندها و افراد وابسته به خود در این مناطق است.

شهرهای بغداد، نجف، کربلا، کوت، ناصریه و دیوانیه امروز در مقایسه با چند هفته گذشته شاهد افزایش اعتراض ها بود.

مطالبه اصلی معترضان مسالمت آمیز عراق معرفی نخست وزیر و برگزاری انتخابات زود هنگام است.

استان های مرکزی، جنوبی و شرقی عراق از اول اکتبر ۲۰۱۹ (دهم مهر ۹۸) به آنچه معترضان فساد و ناکارآمدی، تبعیض، بیکاری و فقر می نامند، صحنه اعتراضات مردمی است.

نظر شما