شناسهٔ خبر: 37699631 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایندگان آموزش و پرورش در منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان معرفی شدند

تهران - ایرنا - نماینده مقیم وزیر آموزش‌ و پرورش در مناطق آسیب‌دیده از سیل، هماهنگ‌ کننده استان‌های معین و مسئول امور هماهنگی امدادرسانی وزارت آموزش‌ و پرورش در مناطق آسیب‌دیده در حادثه سیل استان و سیستان و بلوچستان؛ در احکام جداگانه‌ای توسط وزیر آموزش‌ و پرورش منصوب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، طی احکام جداگانه‌ای توسط وزیر آموزش‌ و پرورش، در راستای کمک به دانش آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده در حادثه سیل در استان سیستان و بلوچستان و ضرورت بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در وزارت آموزش‌ و پرورش، مصطفی عطاران با عنوان «نماینده مقیم وزیر آموزش‌ و پرورش در مناطق آسیب‌دیده از سیل»؛ علیرضا کاظمی با عنوان «هماهنگ‌کننده استان‌های معین» و رضا مددی با عنوان « مسئول امور هماهنگی امدادرسانی وزارت آموزش‌ و پرورش در مناطق آسیب‌دیده» در حادثه سیل استان و سیستان و بلوچستان منصوب شدند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد، اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد، بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی در حال بازگشایی هست اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

همچنین قرار است دومین سیل مهربانی دانش آموزان برای کمک به مناطق سیل زده در مناطق جنوب شرق کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان از روز سه شنبه یکم بهمن ماه جاری شود. اولین دوره این همدلی، در اوایل امسال برای سه استان سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان به جریان افتاد که دانش آموزان در این طرح نیز مشارکت جدی داشتند.
قرار است کمک های دانش آموزی که در مدارس سراسر کشور جمع آوری می شود، پس از جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به استان های سیل زده ارسال شود.

نظر شما