شناسهٔ خبر: 37698479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیکر استاد احسان اشراقی در قزوین تشییع شد

با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد احسان اشراقی چهره ماندگار تاریخ کشور در قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، با حضور آیت الله «عبدالکریم عابدینی»، «هدایت الله جمالی پور» استاندار قزوین، دیگر مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم پیکر استاد احسان اشراقی عضو فرهنگستان علوم و چهره ماندگار تاریخ کشور امروز (یکشنبه ۲۹ دی) از مقابل سردرعالی قاپو تا آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین تشییع شد.

 

پیکر این استاد برجسته بعد از تشییع و اقامه نماز توسط آیت الله عابدینی، در بهشت صدر قزوین به خاک سپرده شد.

 

مراسم شام غریبان این استاد برجسته یکشنبه (۲۹ دی) از ساعت ۱۵ تا ۱۶.۳۰ در مسجد محمد رسول الله قزوین برگزار می شود، همچنین مراسم صباح مزار هم صبح روز دوشنبه ۳۰ دی ماه از ساعت هشت تا ۹.۳۰ در مسجد محمد رسول الله برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است دکتر احسان اشراقی عضو فرهنگستان علوم، چهره ماندگار تاریخ کشور و از اساتید تاریخ دانشگاه تهران بود که سه شنبه 24 دی بر اثر ایست قلبی و در سن 91 سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.                 

 

دکتر احسان اشراقی در شهریور ماه سال 1307 در قزوین متولد شد، وی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود و به مدت 50 سال در مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تدریس داشت، ارائه بیش از 50 مقاله در زمینه تاریخی، تالیف 6 کتاب تاریخی و سه ترجمه از جمله آثار این استاد دانشگاه بود و آثاری مانند «بیهقی تصویرگر زمان»، تصحیح «تاریخ جهان‌آرای عباسی» و تصحیح «خلاصه‌ التواریخ» اثر احمد ابن حسین منشی قمی از این چهره ماندگار به یادگار مانده است.

پایان پیام/ 293

نظر شما