شناسهٔ خبر: 37692913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بقاع متبرکه سمنان میزبان سوگواره یاس نبوی

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سوگواره یاس نبوی از پنجم تا یازدهم بهمن‌ماه در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: این برنامه با هدف تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری مراسم پرشور عزاداری و ایجاد یک حماسه جریان ساز و لبیک به ندای حمایت از ولایت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه شاخص این طرح در روز نهم بهمن ماه آینده مصادف با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: این مراسم با حضور گسترده هیات های عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

وی گفت: میزبانی از دسته‌ها و هیات های عزاداری از مناطق مختلف در بقاع متبرکه، دعوت از قاریان، ذاکران و سخنرانان برجسته، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیران بخشی از اقدام های اداره های اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و هیات‌ امنای بقاع متبرکه مجری این طرح در ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

تدینی با اشاره به برگزاری حداقل یک همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان در سطح استان در این ایام خاطر نشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه، متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به سووالات شرعی و شبهات دینی،"همه واقف باشیم" با حضور کارشناسان آشنا به مسائل وقف برای مشاوره و ترویج وقف به خصوص تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چندرسانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در طول ایام فاطمیه در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

نظر شما