شناسهٔ خبر: 37685219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| پلیس فرانسه به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد

منابع خبری از تداوم تظاهرات در پایتخت فرانسه، استقرار شدید نیروهای امنیتی و موج دستگیری معترضان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات عصر و غروب شنبه در «پاریس» پایتخت فرانسه علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور به خشونت کشیده شد و  پلیس ضمن پرتاب گاز اشک‌آور به سمت معترضان، شماری از شرکت‌کنندگان در تظاهرات را بازداشت کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، معترضان در خیابان‌های پاریس علیه ماکرون و پلیس شعار سر دادند. پلیس ضد شورش فرانسه در واکنش به این اعتراضات، با استقرار در مراکز مهم پاریس، ۳۲ نفر را دستگیر کرد. پلیس ضدشورش همچنین از گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی علیه معترضان استفاده کرده است.

بنا بر این گزارش، جوانان حاضر در این تظاهرات با زدن نقاب بر صورت  در بعد از ظهر شنبه در میدان «باستیل» در پاریس فریاد «انقلاب» سر دادند. فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات از حضور ماشین‌های آب پاش  و زد وخورد بین نیروهای امنیتی و مردم حکایت دارد.

 این تظاهرات درحالی صورت گرفت که چهل و پنجمین روز از اعتصابات نیز حرکت قطار‌ها را با اخلال مواجه ساخت و سبب آشفتگی میلیون‌ها نفر از اهالی پاریس در تردد روزانه شد.

اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/ق

نظر شما