شناسهٔ خبر: 37673633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرهاد حمیداوی در گفتگو با ایلنا:

هیچ کدام از نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی حضور پیدا نخواهند کرد/ حضور سرلک و جعفری مقابل شاهین کاملاً قانونی بود

مالک باشگاه شهرخودرو خراسان گفت: اگر عدم امنیت ایران را بپذیریم ایران دیگر نمی‌تواند در هیچ کدام از مسابقات میزبان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته نامه‌ای از سوی AFC به فدراسیون فوتبال رسید مبنی بر اینکه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اجازه میزبانی در کشور خود را ندارند و باید بازی‌های نمایندگان ما در کشور ثالث برگزار شود. این موضوع با واکنش مسئولان 4 باشگاه سپاهان، شهر خودرو، استقلال و پرسپولیس مواجه شد.

در همین راستا پیش از ظهر امروز جلسه‌ای میان مسئولان فدراسیون با نمایندگان این باشگاه‌ها برگزار شد که با مالک شهر خودرو در این خصوص هم کلام شدیم.

* در مورد جلسه‌ای که داشتید صحبت کنید. چه تصمیمی گرفته شد؟

در این جلسه نمایندگان باشگاه‌ها حضور داشتند و به جمع بندی رسیدیم. هرچهار باشگاه به این اتحاد و اجتماع رسیدیم که در مقابل ظلم AFC سکوت نکنیم و شرایطی که ایجاد شده را قبول نکنیم و از حضور در مسابقات در صورت عدم برگشت حق میزبانی‌مان انصراف دهیم.

 

* یعنی در این رقابت‌ها حضور پیدا نمی‌کنید؟

نه، چرا که اگر شرکت کنیم و بپذیریم که کشورمان امن نیست، فردا برای بازیهای ملی هم همین کار را انجام می‌دهند و بعد از آن نه فوتبال بلکه با تمام رشته‌های ورزشی ما همین کار را می‌کنند و دیگر میزبانی هیچ رشته ورزشی نمی‌شویم و به هیچ وجه به صلاح نیست که تن به این خواسته مسئولان AFC دهیم.

 

* ولی می‌گویند اگر انصراف بدهید تعلیق می‌شوید و عواقب سختی در پی دارد. آیا برای این موضوع تدابیری اندیشیده‌اید؟

تمامی عواقب این کار را در نظر گرفته‌ایم و عملاً پیه آن را نیز به تنمان مالیده‌ایم. این اتفاق به بهترین شکل ممکن برای اقتدار و شرف کشور و فوتبال‌مان باید به بهترین نحو انجام شود چون کشور ما از نظر امنیت فوق‌العاده امن است و فقط با سیاست‌های غلط این تصمیمات یکجانبه گرفته می‌شود اما همانطور که گفتم قرار نیست ما این شرایط را بپذیریم و در مقابل آن ما ایستادگی می‌کنیم.

 

* در مورد مسابقه روز گذشته صحبت کنیم. باشگاه شاهین بوشهر از شما شکایت کرده و عقیده دارد حضور میلاد سرلک و حسن جعفری در بازی روز گذشته غیرقانونی بوده است.

فکر می‌کنم که مهمترین موضوع این است که عدم آگاهی به قوانین باعث شد که باشگاه‌ها درخواست‌هایی به این طریق داشته باشند و گرنه این درخواست نشانه عدم علم کافی به قوانین است. باشگاه ما طبق ضوابط و رعایت کلیه قوانین فدراسیون با این دو بازیکن قرار بسته است و اگر مدرکی مبنی بر غیر قانونی بودن حضور سرلک و جعفری دارید ارائه دهید و قانون در این مورد تصمیم می‌گیرد و مشخص می‌شود حق با چه کسی است.

 

* یعنی شما غیر قانونی بودن قرارداد این دو بازیکن را رد می‌کنید؟

بله، کاملا.

 

* در این مورد که محروم بودند و بازی کردند چه می‌شود؟ چون گفتند که طبق ماده 90 و 61 نمی‌توانستند بازی کنند اما دیروز در بازی حضور داشتند.

محروم نبودند چون اگر محروم بودند فدراسیون به ما نامه می‌زد و اطلاع می‌داد اما چنین چیزی نبوده است.

 

* پس از نظر شما این ادعا هم ادعای بی‌اساسی است؟

بله، دقیقا.

 

گفتگو: ترنم کشاورز

نظر شما