شناسهٔ خبر: 37659823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه پردیس:

برخی هنرمندان به پیاده نظام استکبار تبدیل شدند/ حضور خالصانه بسیج در مناطق سیل زده

امام جمعه پردیس گفت: برخی به راه افتاده و تجمعات غیرقانونی راه انداختند و برخی هم گفتند با صدا و سیما همکاری نمیکنند و اینگونه به پیاده نظام استکبار تبدیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر فاز 4 پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران و مسوولان برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اعلام نقاط قوت و ضعف سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: نقاط قوت این سیل بارش رحمت الهی بود که باید سد ها را پر میکرد و نیاز است سد سازی را در آن مناطق بیشتر کنیم.

 

وی گفت: اطلاع رسانی به موقع تلفات انسانی کاهش داد و با تدبیر استانهای معین که به داد مناطق سیل زده رسیدند نشان از همدلی بین استانها دارد.

 

حسینی افزود: نقاط ضعف این سیل این بود که مسوولان ما با توجه به خشکسالی های طولانی که باعث غفلتشان شد، به این موضوع مهم کم توجه بودند.

 

امام جمعه پردیس ادامه داد: متاسفانه طی سالهای خشکسالی در محل عبور سیل، منازل زیادی ساخته شد و همانگونه که در عید امسال اتفاقات تلخی در پلدختر رخ داد، در این مناطق هم به وقوع پیوست.

 

وی اضافه کرد: در این سال‌ها مهندسین اغفال کرده و از موضوع استحکام ابنیه غافل شدند، همین قطع بودن مسیرهای دسترسی باعث شد هلال احمر و دیگر دستگاه ها ضعیف عمل کنند.

 

حسینی تصریح کرد: این نیروها تلاش کردند اما راه ها بسته بودند و خدمات ارائه شده در حد توقع مردم نبود، همچنین نقطه ضعف بعدی بخش رسانه ای بود که حضور خالصانه بسیج را در این مناطق به نمایش نگذاشتند.

 

امام جمعه پردیس افزود: خدمات نیروهای مخلص و ارزشمند سپاه و بسیج منعکس نشد، و در این برهه که دنیا به این نیروهای مخلص حمله میکند و آنها در این مناطق خدمت میکنند باید اطلاع رسانی شود.

 

وی در خصوص حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: این حادثه تلخ شیرینی ارزشمندی که بعد از شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی داشتیم از بین برد.

 

حسینی ادامه داد: تلخ تر از این اتفاق، فتنه گرانی بودند که فرصت را غنیمت شمرده و خباثت خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

 

امام جمعه پردیس ضمن تقدیر از از دو سردار پرافتخار و شجاع، سردار حاجی زاده و سردار سلامی، بیان کرد: سرداران ما شجاعانه این خطا را پذیرفته و فرافکنی و یا توجیه نکردند که این مایه افتخار ما است.

 

وی اضافه کرد: مسوولان ما خطای خود را می‌پذیرند و از مردم معذرت خواهی کرده و اعلام آمادگی کردند که قانون هرچه مجازات بگذارند می‌پذیرند.

 

حسینی ضمن بیان اینکه کارشناسان پس از بررسی ها نتایج را به صورت شفاف به سمع و نظر مردم برسانند، تاکید کرد: سردار سلیمانی ما را با موشک میزنند و دشمنان به گونه ای دیگر سرداران سلامی و حاجی زاده را به موشک می‌بندند و عده ای هم به عملکرد درخشان چهل ساله سپاهیان اسلام حمله کردند.

 

امام جمعه پردیس تصریح کرد: این اتفاق تلخ بود اما امت ما نباید اجازه ورود فتنه گران را بدهد و همان سیلی که به صورت استکبار زده شد، ادامه دار باشد و به صورت فتنه گران هم زده شود.

 

وی افزود: عده ای از فتنه گران داخلی با ترامپ، استکبار جهانی و رژیم صیهونیستی هم دست شدند و هنرمندان هم یا فریب خورده و یا از کیسه دشمنان میخورند، موج انصراف و استعفاء به راه انداختند.

 

حسینی ادامه داد: برخی هنرمندان به راه افتاده و تجمعات غیرقانونی راه انداختند، و برخی هم گفتند با صدا و سیما همکاری نمیکنند و اینگونه به پیاده نظام استکبار تبدیل شدند.

 

امام جمعه پردیس اضافه کرد: تعریف این افراد خود فروخته از دشمن و انقلاب چیست، آیا منتظر حضور دشمن برای شکوفا کردن انقلاب هستند، مطمعنا به خاطر جوسازی آنها انقلاب متضرر و به نفع دشمنان شد.

 

وی تصریح کرد: آنها بدانند رسوایی نهایی از آن فتنه گران است و خون پاک شهدا یقه آنها را خواهد گرفت و رسوا خواهند شد زیرا دوران بزن درویی تمام شده، و کسانی که اینگونه جو را برعلیه انقلاب کرده اند به زودی دستشانشان به دستبند عدالت گره خواهد خورد.

 

حسینی افزود: حضور غیرقانونی و خلاف سفیر مفلوک، خیره سر و گستاخ انگلیس نیز در تجمعات غیرقانونی را محکوم میکنیم و از دستگاه دیپلماسی ایران میخواهیم با این فرد خبیث برخود کرده و به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کنند و حالا که که از کشور رفته اجازه بازگشت به وی ندهند.

 

امام جمعه پردیس ادامه داد: شیطنت سه کشور اروپایی و اعلام سازوکار حل اختلاف که به مکانیزم ماشه معرف است از اقدامات خبیثانه دشمنان بود.

 

وی اضافه کرد: این سه کشور ایران را به عدم پایبندی هسته ای متهم کردند و برای ارائه پایبندی یکماه مهلت دادند و و در غیر اینصورت این پرونده به شورای امنیت و یکماه بعد در این شورا بدون نیاز به رای گیری و حق وتو تحریم های بین المللی را بر خواهند گردانند.

 

حسینی تصریح کرد: اینکه چرا امروز این مکانیزم را فعال کردند ابتدا برای این بود که اولین عملیات روانی گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را به وجود بیاورند و به دنبال این هستند که در این حوزه عقب نشینی کنیم، دومین دلیلشان این بود که اروپا آمریکا و رژیم غاصب صیهونیستی یکی هستند و بعد از شهادت سپهبد سلیمانی، حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، تجمعات محدود ضد انقلاب و اعلام اینکه حکومت از مشارکت کم مردم در انتخابات پیش رو  و... فکر کردند میتوانند با این اقدامات به کشور فشار بیاورند.

 

وی ادامه داد: دشمن اینگونه امیدوار شد و با توجه به اینکه پمپئو اعلام کرده فواره تحریم ها به انتها رسیده و دیدند کاری نمی توانند و تصورشان غلط بوده این اقدام صورت گرفت اما به قول رهبر کبیر انقلاب هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

حسینی اضافه کرد: استکبار جهانی بداند دوران پس از شهید سپهبد سلیمانی، برای مقاومت ایران، خاورمیانه، و حوزه مقاومت بین المللی موجب ذلت مستکبرین خواهد شد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه مقام معظم رهبری سخنرانی نماز امروز را خواهند داشت و سخنان راهبردی بیان خواهند کرد: گفت: تعداد زیادی از مردم ولایتمدار پردیس به نمازجمعه تهران رفته و پشت سر ولی فقیه خود نماز را اقامه و به سخنرانی ایشان گوش فرا خواهند داد تا بصیرتشان افزوده شود.

 

حسینی با بیان اینکه تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس باعث بروز شبهاتی شده، تاکید کرد:  برخی اعلام کردند شورای نگهبان در رد صلاحیت ها بی طرف نبوده اما باید دقت کرد که مجلس دهم، نهم، سوم و ششم را با هم مقایسه کنید که اکثریتشان با کدام طیف بوده است.

 

امام جمعه پردیس افزود: چرا میخواهید نهاد ارزشمندی را زیرسوال ببرید که زحمات بسیاری را برای انقلاب کشیده است، آنها شبهه ای دیگر را اعلام کردند که رد صلاحیت ها با انتخاب مردم مغایرت دارد.

 

وی ادامه داد: نمی توان اجازه داد چهارسال صندلی مجلس را به دست افراد ناباب برسد، و بنابراین اصل صریح قانون و ماده 16/28/30 احراز صلاحیت ها برعهده شورای نگهبان است و این احراز صلاحیت ها بدون نقص در انجام شده است.

 

حسینی اضافه کرد: این افراد با ایراد شبهات به دنبال فرافکنی و زیر سوال بردن خدمات شورای نگهبان به نظام بوده تا با این ضربه به اهداف شوم خود برسند.

پایان پیام/ 659

نظر شما