شناسهٔ خبر: 37658291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

برای ترویج نشاط اجتماعی در جامعه

لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور گفت: هیچ‌کس از آن سوی مرزها برای ما دل نمی‌سوزاند، امنیت اجتماعی با سرمایه اجتماعی بالا می‌رود.

صاحب‌خبر -

سید حسن موسوی چلک در همایش پویایی و نشاط اجتماعی که با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت : ممیزی‌های فرهنگی غیرکارشناسی  موجب شده تا از ظرفیت‌های فرهنگی در چارچوب مقررات جاری،  برای خلق  شادی‌های گروهی محروم شویم یا کمتر شاهدش باشیم، این در حالی است که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه را  برای انسجام  اجتماعی بیش از پیش فراهم کند.

وی تاکید کرد: با غلبه نگاه سیاسی و امنیتی به حوزه اجتماعی، نتوانستیم به موقع آسیب‌های اجتماعی و جرائم از جمله خشونت را کنترل کنیم، به‌گونه‌ای که امروزه خشونت بعد از سرقت از جمله پرونده‌های بالای قضایی در کشور است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور افزود: همانگونه که آقای دادستان  هم در این همایش اعلام کرد، در استان آذربایجان  هم این موضوع فراوانی بالایی دارد که خود نشانه اولویت داشتن خشونت است.

موسوی خاطرنشان ساخت: برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه هم در عرصه سیاستگذاری اجتماعی و هم  روابط انسانی و فردی در درون خانواده و جامعه نیاز به بازنگری و توجه جدی داریم و نباید سیاستگذاری‌ها، منتج به ایجاد تنش شود بلکه باید آرامش و شادابی اجتماعی را در جامعه  ترویج دهد. 

وی با بیان اینکه، امروز بیش از همیشه به نشاط اجتماعی نیاز داریم، افزود: لازم است توجه ویژه‌ای به  ارتقاء سواد سلامت روان و سواد اجتماعی داشته باشیم و فراموش نکنیم که وضعیت پرونده‌های قضایی و گرایش به موادمخدر، روانگردان‌ها، الکل و طلاق و ... بیانگر آن است که سیاست‌گذاری‌های ما در عرصه‌های مختلف موفق نبوده و حاصل آن روند افزایش خشونت اجتماعی و خانگی در جامعه است. 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور تصریح کرد: تا با فراگیری مهارت کنترل خشم و خود مراقبتی، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی متذکر شد: با وجود تهدیدات، راه برون رفت از این شرایط تنها خود ما هستیم، هیچ‌کس از آن سوی مرزها برای ما دل نمی‌سوزاند، امنیت اجتماعی با سرمایه اجتماعی بالا می‌رود، جامعه‌ای که در آن امنیت عینی بیشتر از امنیت ذهنی باشد، باید زیاد نگران بروز حوادث باشیم. 

در این همایش مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، استاندار آذربایجان‌شرقی و معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور به بیان موضوعات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما