شناسهٔ خبر: 37658067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

خسارت ۶۴۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزی

رکنا: بررسی‌های اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی در اثر سیل اخیر را حدود ۶۴۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با دستور ویژه‌ هیئتی را به سرپرستی معاون آب و خاک این وزارتخانه به مناطق سیل زده اعزام کرد.

بر اساس این گزارش بازسازی تاسیسات آبی و خاکی کشاورزی شامل قنوات، انهار سنتی و کانال‌های آبیاری، بند‌های آبخیزداری و استخر‌های پرورش ماهی، جاده‌های دسترسی، مزارع و باغات، جایگاه دام، واحد‌های مرغداری، تامین علوفه و اقدامات دامپزشکی از مهم ترین اقداماتی است که برای کمک رسانی به کشاورزان و دامپروران مناطق سیل زده در دستور کار قرار دارد.

عمده خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش بوده است.

همچنین به علت بسته شدن جاده‌های دسترسی، در حال حاضر تعیین خسارت قطعی امکان پذیر نبوده و بررسی‌های اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی را حدود 640 میلیارد تومان برآورد کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظر شما