شناسهٔ خبر: 37655691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بازتاب نماز جمعه امروز تهران در رسانه‌های جهان؛

پیام مهمی برای جهان مخابره شد/ «ترور بزدلانه» مایه روسیاهی آمریکا

بسیاری از رسانه‌های جهان به بررسی و بازتاب برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بسیاری از رسانه‌های جهان به بررسی و بازتاب برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته‌اند.

یورونیوز

این سایت در تیتر خود به نقل از رهبر انقلاب آورد: «به اروپایی‌ها اعتماد ندارم، این کشورهای حقیر پادوی آمریکا هستند.»

یورونیوز با انعکاس اخبار نماز جمعه این هفته تهران نوشت: رهبر ایران که برای نخستین بار پس از هشت سال در نماز جمعه تهران حضور پیدا کرده بود تأکید کرد که «ترور بزدلانه» (سردار) قاسم سلیمانی مایه روسیاهی آمریکا شد.

آیت‌الله خامنه‌ای حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق را ضربه به هیبت ابرقدرتی آمریکا توصیف و تأکید کرد که این پاسخ قدرتمندانه،‌ حیثیتی و جبران‌ناپذیر بود.

بی‌بی‌سی فارسی

بی‌بی‌سی فارسی ضمن گزارش لحظه به لحظه خطبه‌های نماز جمعه این هفته به امامت رهبر معظم انقلاب  نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از خطبه دوم خود را به زبان عربی برای مردم جهان عرب خواند

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی هم به نقل از کارشناسان گزارش داد زمانی که نماز جمعه به امامت رهبر معظم ایران برگزار می‌شود، قرار است پیام مهمی در آن داده شود.

اسپوتنیک

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق پرداخت.

اسپوتنیک در این ارتباط گفت که رهبر ایران روز حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی را روز خدا (یوم‌الله) توصیف کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین در گزارش خود به شعار نمازگزاران علیه آمریکا و شعار «مرگ بر آمریکا» توجه کرده است که در جریان سخنرانی رهبر معظم انقلاب تکرار می‌شد.

شبکه العربیه

سایت شبکه العربیه بدون توجه به حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز تهران تنها به انتشار دو جمله از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز پرداخت.

سایت شبکه العربیه با انتشار جمله رهبری در خصوص اینکه حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا، ضربه‌ای به جایگاه این کشور به شمار می‌آید و آمریکا بزدلانه، سردار سلیمانی را هدف قرار داد یک سابقه خبری مغرضانه منتشر کرد.

الیوم السابع

رسانه‌های مصری نیز همراه با دیگر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی منطقه، سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز  را پوشش داده و در کانون توجه خود قرار دادند.

روزنامه الیوم السابع مصر بعنوان بزرگترین رسانه مصری ضمن درج لینک پخش مستقیم سخنان رهبر انقلاب در خبر خود، بخش‌هایی که از نظر این وبسایت حائز اهمیت بود را منتشر کرد.

الیوم السابع تیتر خود را به این بخش از سخنان رهبری انقلاب اختصاص داد که فرمودند: «همه نیروهای مسلح ما بسیج و سپاه و .. زیربنای فکری‌شان همه این اهداف الهی و بلند است...»

شبکه الجزیره

 الجزیره نیز امروز با انتشار زنده بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز،  گزارش کرد که رهبر ایران پس از گذشت هشت سال برای نخستین با در خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخن پرداختند.

الجزیره همچنین از قول مقام معظم رهبری گزارش کرد که سیلی که سپاه پاسداران به آمریکا زد، ضربه به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود و ترور سردار قاسم سلیمانی ننگ و عاری برای دولت آمریکاست.

الجزیره همچنین به نقل از رهبر انقلاب گزارش کرد که رسانه‌های آمریکا سعی کردند با تمرکز بر سقوط هواپیمای اوکراینی، بر ترور سردار سلیمانی سرپوش گذارند.

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس خبر برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را اعلام کرد و نوشت این امر در زمانی بحرانی انجام می‌شود.

گلوب‌اند‌میل

این روزنامه کانادایی با ادعای اینکه اکنون وضعیت بحرانی است، نوشت رهبر معظم ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، امامت نماز جمعه را بر عهده خواهد داشت.

این روزنامه همچنین نوشت: تنش‌ها بین ایران و آمریکا از سال ۲۰۱۵ و بعد از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری شهاب

خبرگزاری فلسطینی شهاب اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای برای اولین بار بعد از ۸ سال نماز جمعه تهران را امامت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه

این رسانه اروپایی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) نماز جمعه را امامت کرد، نوشت: «آن زمان، بحران مسئله هسته‌ای ایران مطرح بود. حضور امروز جمعه ایشان هم در برهه پرالتهابی است که ایران بعد از ترور ژنرال ارشد خود "قاسم سلیمانی " به دست آمریکایی‌ها و موشک‌باران اهداف نظامی آمریکا در عراق گذارند».

شبکه تلویزیونی الاتجاه

این شبکه در گزارشی همراه با تصاویر به نقل از خبرنگار خود، از حضور گسترده مردم تهران در مصلای امام خمینی (ره) برای شرکت در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب خبر داد.

الاتجاه در حال پخش تصاویر زنده از حضور گسترده مردم تهران و وارد شدن آنان از ورودی‌های مختلف مصلا امام خمینی (ره) است. الاتجاه شماری از جوانان تهرانی را نشان داد که پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش می‌کشند.

شبکه فرانس ۲۴

خبرنگار این شبکه در تهران در ارتباط زنده تصویری هم‌زمان با حضور باشکوه مردم در مصلا تهران، گفت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران امامت نماز جمعه تهران را بر عهده خواهد داشت.

او حضور مردم را پرشمار توصیف کرد.

وبگاه شبکه بلومبرگ

وبگاه شبکه «بلومبرگ» در خبری به انعکاس خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه امروز تهران پرداخته و نوشت او «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد.

بلومبرگ نوشت: «رهبر معظم ایران گفت ترامپ دلقکی است که تظاهر به حمایت از مردم ایران دارد... اگر هم باشید کنار مردم هستید تا خنجر زهرآلود را وارد سینه ملت کنید».

این رسانه آمریکایی همچنین افزود که آیت‌الله خامنه‌ای با «بزدلانه» خواندن ترور سردار شهید سلیمانی به دست آمریکایی‌ها، حضور گسترده مردم ایران در مراسم تشییع پیکر وی را نشانه حمایت آن‌ها از جمهوری اسلامی دانست.

استقبال رسانه‌های جهانی عرب زبان از سخنان امروز رهبر انقلاب

از نکات مورد توجه خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران بیان سخنانی توسط رهبرمعظم انقلاب به زبان عربی بود که رسانه‌های جهان عرب همگام با سایر رسانه‌های بین‌المللی جهان، مشارکت گسترده مردم ایران و این خطبه‌ها را بازتاب دادند.

موج فضای مجازی در حین خطبه‌های رهبر انقلاب

از جملات مهم رهبر معظم انقلاب که در فضای مجازی مورد استقبال بسیار کاربران قرار گرفت جملات ایشان درباره مذاکره با اروپایی‌ها بود که در این مورد فرمودند: «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.در یک کلمه بگویم راه مقابله با توطئه های دشمن این است که ملت ایران قوی  شود..».

در این میان و پس از خطبه‌های مقام معظم رهبری، هشتگ «ملتِ مقاومت علیه آمریکا» در توئیتر در حال داغ شدن است.

رویترز

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز اعلام کرد، آیت‌الله "علی خامنه‌ای"، رهبر عالی ایران، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفتند، حملات موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق "سیلی به‌صورت" آمریکا و نشان‌دهنده حمایت الهی از جمهوری اسلامی است.

رویترز در ادامه آورده است:  آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: این که ایران این قدرت و توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این‌گونه سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی و "ایام‌الله" است.

نیویورک‌تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت که این مراسم به‌گونه‌ای بود تا تصویری از قدرت و اتحاد نمایش دهد. این روزنامه آمریکایی افزود: یک بنر از هواپیمای (اوکراینی) در میان تصاویر بزرگ ژنرال سلیمانی برافراشته شده بود، پرچم‌های آمریکا روی زمین پهن شده و مردم تصاویر (سردار) سلیمانی و سربندهای الله‌اکبر را  توزیع می‌کردند.

گاردین

روزنامه فرانسوی گاردین نیز در گزارشی نوشت، رهبر(معظم) ایران دونالد ترامپ را یک دلقک خواند که تنها وانمود می‌کند که از مردم ایران حمایت می‌کند، در حالی که از پشت به آن‌ها خنجر می‌زند.

این نشریه ادامه داد آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند که حضور پرشور مردم در مراسم تشیع جنازه فرمانده ارشد ایران نشان می‌دهد که مردم ایران به‌رغم تحولات اخیر حامی جمهوری اسلامی هستند.

شینهوا

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین هم در گزارشی ضمن بازتاب سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه امروز تهران به نقل از رهبری نوشت ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران "عمل ناجوانمردانه" ای بود که به اعتبار آمریکا آسیب رساند.

سایر رسانه‌های چین ازجمله «سی جی تی ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین، «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین و رسانه‌های دیگر مانند گلوبال تایمز، چاینا دیلی و پیپل دیلی هم به بازتاب بیانات مقام رهبری در نماز جمعه امروز پرداختند.

السومریه نیوز

تارنمای عراقی شبکه  «السومریه نیوز» نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب ترور سپهبد شهید سردار سلیمانی را ننگ آمریکا دانست.  

السومریة نیوز ادامه داد که رهبر ایران وقایع 2 هفته‌ پیش را از رخدادهای مهم توصیف کردند که باید از آنها درس گرفت، اتفاقی که با خون شهید سلیمانی افتاد یکی از روزهای خدا است.  

«الغد نیوز»  نیز دیگر رسانه عراقی بود که سخنان رهبر معظم انقلاب را در صدر اخبار خود بازتاب داد. 

شبکه تی.آر.تی ترکیه

شبکه «تی.آر.تی» ترکیه نیز گزارش داد رهبر معظم ایران تأکید کرده است آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، یکی از ایام‌الله است.

تی.آر.تی همچنین به نقل از ایشان افزود: «ایران این قدرت را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این‌جور سیلی بزن، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است... حادثه سقوط هواپیما حادثه تلخی بود دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند».

انتهای پیام/4129/

نظر شما