شناسهٔ خبر: 37654391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افشای تدریجی تلفات تفنگداران آمریکا در انتقام موشکی ایران/ فعالیت در عین الاسد هنوز از سر گرفته نشده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش تأیید کرد که در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق 11 نظامی آمریکایی زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از رویترز ؛ ارتش آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد، یازده نظامی آمریکایی به خاطر علائم ضربه مغزی ناشی از پاسخ موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی بود تحت درمان قرار گرفتند.
"بیل اوربان"، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «با این که هیچ عضو ارتش در این حمله کشته نشد چند نفر به خاطر علائم ضربه مغزی ناشی از انفجار تحت درمان قرار گرفتند و هنوز تحت ارزیابی هستند.»
"مایلز کاگینز"، سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در بغداد نیز در جمع خبرنگاران گفت: این نظامیان آمریکایی از طریق هوایی به کویت و آلمان منتقل شدند و در آنجا به خاطر آسیب‌های تروماتیک مغز تحت درمان قرار گرفتند و آزمایش‌های بیشتری از آنان به عمل آمد.
براساس اعلام یک مقام ناشناس، گمان می‌رود دستکم بعضی از نظامیان در این حملات آسیب مغزی دیده اند.
این مقام گفت: حدود یک هفته پس از حمله، بعضی از نظامیان هنوز برخی عوارض آسیب مغزی را دارند. ما در 24 ساعت گذشته از این موضوع مطلع شدیم.
این در حالی است که دونالد ترامپ و ارتش آمریکا پیشتر گفته بودند که هیچ عضوی از ارتش این کشور در این حمله زخمی نشده است.

بیانیه ائتلاف بین‌الملل درباره آمار تلفات
به گزارش سی.ان.ان، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: در حالی که هیچ نیروی نظامی در حمله هشتم ژانویه (18 دی ماه) ایران به عین الاسد کشته نشدند، چندین نظامی به دلیل علائم آسیب مغزی ناشی از انفجار، تحت مداوا قرار گرفته و همچنان تحت معاینه هستند.
این بیانیه افزود: این نظامیان در راستای اتخاذ اقدامات احتیاطی، برای معاینات بیشتر از عین الاسد عراق به مرکز درمانی لندستول آلمان منتقل شدند. انتظار می‌رود وقتی برای انجام وظیفه آماده شوند به عراق بازگردند.
سی.ان.ان به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی که نامی از وی نبرده است، گزارش داد که 11 نظامی این کشور در حمله هوایی ایران زخمی شدند. این در حالی است که پنتاگون پس از حمله اعلام کرده بود که حمله موشکی ایران تلفاتی نداشته است.
یک مقام دفاعی آمریکایی درباره این ادعا به سی.ان.ان گفت: این ارزیابی فرمانده در آن هنگام بود. عوارض مذکور چند روز پس از حمله ظاهر شد.
«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون نیز در مصاحبه با سی.ان.ان اظهار کرد: ما امروز این آمار را تصحیح کردیم. دفتر وزیر دفاع امروز از آمار زخمی‌ها مطلع شد و دستور داد فوراً بیانیه‌ای صادر شود.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که همه سربازان حاضر در نزدیکی محوطه انفجار طبق رویه‌های استاندارد ارزیابی شدند.
روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارش روز چهارشنبه خود برای نخستین بار به زخمی شدن چندین نفر در انتقام موشکی ایران اشاره کرده بود و اکنون، پایگاه «دیفنس‌وان» گزارش داده دست‌کم 11 نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الاسد زخمی شده و به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند.
پایگاه دیفنس‌وان نوشته 11 نظامی آمریکا در حمله موشکی ایران در تاریخ 8 ژانویه به پایگاه عین‌الاسد زخمی شده‌اند.
چند مقام ارتش آمریکا و پنتاگون در گفت‌وگو با دیفنس‌وان تصریح کرده‌اند این نظامیان در هفته جاری به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و شهر «لنداشتول» آلمان منتقل شده و بابت ضربه مغزی تحت مداوا یا معاینات بیشتر قرار گرفته‌اند.

شرح حال هولناک تفنگداران آمریکایی در عین الاسد
نشریه بیلد آلمان شرح حال سربازان آمریکایی را در پایگاه عین الاسد عراق هنگام اصابت موشک‌های ایران به این پایگاه تشریح کرده است.
بر اساس این گزارش ، یک نظامی آمریکایی می‌گوید: ساعت 11 شب بود که اولین آژیر به صدا در آمد. وحشت زده از اطلاعات سری، سربازان به داخل پناهگاه‌ها فرستاده شدند. آنجا بود که موشک‌ها آمدند.
 
نظامی آمریکایی: ترس از مرگ، بر من مسلط شده بود
بیلد می‌نویسد: وابستگان نظامی آمریکایی در رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند که چگونه حملات ایران را در هفته گذشته تجربه کردند و چگونه از ترس مرگ، رنج می‌بردند.
چگونه قطعات جدا شده از تاسیسات در هوا پرتاب می‌شد و پناهگاه‌ها به لرزه افتاده بود.
گروهبان یکم فرگوسن از آن لحظات میگوید: در اتاقکی نشسته بودم که از طریق بی سیم خبر را دریافت کردم. موشک‌هایی که نگران شلیک شان بودیم، در هوا به سمت ما در راه بودند. من به اسلحه خودم چسبیده بودم، سرم را پایین انداختم و تلاش کردم به چیزی خوبی فکرکنم و جای امنی پیدا کنم.
منتظر ماندم و امیدوار بودم که هر اتفاقی هم قرار است بیفتد زود به آخر برسد.

تفنگدار آمریکایی: من صد در صد آماده مردن بودم
شرح حال هولناک تفنگداران آمریکایی در عین الاسد
گروهبان فرگوسن می‌گوید: صد در صد آماده مردن بودم
او آن لحظات را این گونه توصیف می‌کند که تصور می‌کرده سیستم پدافندی که بتواند موشک‌های بالستیک ایران را دفع کند در پایگاه عین الاسد وجود نداشته است.
فرگوسن ادامه می‌دهد: ساعت 1 و 34 دقیقه بامداد به وقت محلی اولین موج حمله موشکی اصابت کرد.
انفجار‌های حاصله، پناهگاه‌ها را می‌لرزاند. هم آن‌هایی که در زمان صدام ساخته شده بودند و هم پناهگاه‌های جدیدی که ارتش آمریکا ساخته بود.

شراره‌های نارنجی رنگ آرامش شب را به هم زده بود
او اعتراف می‌کند که این پناهگاه‌ها در برابر حملات خمپاره‌ای داعش می‌توانست دوام بیاورد، اما معلوم نبود در برابر حملات سنگین موشک‌های بالستیک ایران که هر کدام دستکم نیم تن مواد منفجره داشت تاب بیاورد.
سرهنگ آمریکایی اِستاکی کُله مان هم احوال خود را در شب حمله موشکی ایران این گونه شرح می‌دهد: من آنجا نشسته بودم و با خودم فکر می‌کردم، اصلا شاید تصمیم غلطی بوده که اینجا آمدم و ناگهان بوم بوم بوم...
انفجار‌ها صورت گرفت، تمام زمین لرزید.
این سرهنگ آمریکا به سی ان ان هم گفته: در‌های پناهگاه‌ها با انفجار می‌توانستند خم شوند، صدای مهیبی ایجاد شده بود، ما میدانستیم که محل‌های اصابت نزدیک ما بودند، می‌توانستیم فشار امواج ایجاد شده را حس کنیم.
موشک‌ها دو آشیانه و واحد مسکونی خلبانان پهپاد‌ها و یک محوطه یگان‌های ویژه را منهدم کردند.
شدت اصابت موشک‌ها را می‌توان از اینجا فهمید که شمار زیادی از سربازان را به دلیل ضربه مغزی باید تحت درمان قرار میدادند.
کاپیتان جفری هانزن هم می‌گوید: بعد از اصابت اولین موشک، من سر در گم شده بودم.
سرم را بیرون آوردم، با اصابت دومین موشک کلی خار و خاشاک با سر و گوشم برخورد کرد.
ده موشک در چهار موج حملات به قسمت‌های پایگاه عین الاسد اصابت کرد.
 
نظامیان آمریکایی بعد از موشک‌ها انتظار حمله زمینی داشتند
گروهبان فرگوسن با بی رمقی تمام از طریق دوربین سلاحش در تاریکی زل زده بود]در انتظار حمله زمینی نیرو‌های زمینی ایران ولی دید خبری نشد و هیچکس نیامد.‌
وی می‌گوید: ما بی نهایت خسته بودیم، این بدترین ترشح آدرنالین بود که من در عمرم تجربه می‌کردم. برای هیچ کس این وحشت را آرزو نمی‌کنم.
ما به هم نگاه می‌کردیم و فکر می‌کردیم که کجا می‌توانیم برویم، چطور می‌توانیم از اینجا خارج شویم.

سخنگوی پنتاگون: فعالیت در پایگاه عین الاسد هنوز از سر گرفته نشده است
به گزارش تلویزیون المیادین , سخنگوی پنتاگون گفت: تمایل ما و هدف کنونی ما باقی ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه (غرب آسیا) و عراق است.
جاناتان هافمن گفت: عملیات و فعالیت های میدانی ما در پایگاه عین الاسد هنوز از سر گرفته نشده است و شاید به زودی آغاز شود.


نظر شما