شناسهٔ خبر: 37653211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفر رسمی خلیفه حفتر به یونان در آستانه کنفرانس برلین

رویا معصومی

خلیفه حفتر با هدف رایزنی با مسئولان یونانی پیش از کنفرانس روز یکشنبه در برلین وارد آتن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به منظور مذاکرات پیش از کنفرانس برلین وارد آتن شد.

یک منبع به خبرگرازی فرانسه گفت: حفتر وارد آتن شد و طبق اعلام رسانه‌های یونانی قرار است امروز (جمعه) مذاکراتی با نخست وزیر یونان و وزیر خارجه این کشور داشته باشد.

طبق اعلام رسانه‌ها حفتر پس از ورود به یونان در هتلی در آتن مستقر و در نخستین دور از مذاکرات با نیکوس دندیاس، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

یونان به کنفرانس برلین دعوت نشده است و توافق‌نامه‌هایی را که دولت توافق ملی لیبی مستقر در طرابلس با رئیس جمهوری ترکیه امضا کرده رد می‌کند؛ توافق‌نامه‌هایی که به ترکیه این امکان را می‌دهد در مناطقی وسیعی از شرق دریای مدیترانه مطالبه حقوق کند.

کشورهای قبرس، مصر، فرانسه و یونان با صدور بیانیه‌ای هفته گذشته این توافق‌نامه‌ها را باطل اعلام کردند و نخست وزیر یونان هشدار داد، در صورتی که توافق‌نامه‌ها میان آنکارا و دولت طرابلس لغو نشود آتن در اتحادیه اروپا هرگونه توافق صلح در لیبی را رد خواهد کرد.

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شده است.

انتهای پیام

نظر شما