شناسهٔ خبر: 37640396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

با حضور مسئولان کشوری و استانی مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه جدید شهر یاسوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ، با حضور حجه الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، نماینده سابق و جدید، ولی فقیه در استان، امام جمعه یاسوج، استاندار، ائمه جمعه سراسر استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل مراسم تودیع و معارفه نماینده، ولی فقیه در استان در سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج برگزار شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم انقلابی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع نمادین شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور مردم در مراسمی که برای این بزرگوار برگزار شد چشمگیر بود و هرچند استان جمعیت میلیونی نداشت اما حضور مردم با جمعیت استان‌های میلیونی برابری می‌کرد.
 
حسین کلانتری ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه و شبانه روزی آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد، افزود: عشق و علاقه مردم این استان به آیت الله ملک حسینی بی نظیر است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از روزی که به عنوان استاندار این استان توفیق خدمت پیدا کردم دیدم نماینده ولی‌فقیه در دل مردم جای دارد آنها دوستش دارند و چقدر به او اعتماد دارند و او هم چقدر با آغوش باز مردم را می‌پذیرد که البته ریشه این به سال‌ها پیش و در زمان پدر بزرگوار ایشان بازمی‌گرد.
 
او بیان کرد: شهادت می‌دهم در طول این مدت هیچ کار شخصی از ما نخواستند و آگاهانه امور را پیگیری می‌کردند و آگاهانه در خط ولایت بود.
 
کلانتری با اشاره به فضائل حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه سابق یاسوج هم گفت: خدا را شاکریم که این دو سرمایه را داریم و سرمایه جدیدی هم به آن اضافه شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنانش با اشاره به خدمات مرحوم آیت اله سید کرامت الله ملک حسینی به این استان و مردم جنوب کشور اضافه کرد: حیف است در مراسمی این چنینی با حضور علما و فضلا از آن مرد بزرگ و کم نظیر که در کنار مردم و برای آنها زیست نامی برده نشود.
آیین معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه سابق یاسوج نیز در این آیین ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: تقوا زرهی است که امت اسلامی را از هر انحراف و خطری دور نگه می دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به انقلابی بودن و ولایتمداری مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم این استان همه شعیه دوازده امامی، خوش فکر، متدین و انقلابی هستند.
 
اوبا اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از مردم استان خواست در انتخاب نامزد مورد نظر خود خدا را در نظر بگیرند و بر حسب قوم، ایل و طایفه کسی را انتخاب نکنند.
 
مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در این آیین با اشاره به حضور 25 ساله حجت الاسلام والمسلمین حسینی در مسند نمازجمعه شهر یاسوج گفت: علت این تغییر و تحول مشکلات جسمی و بیماری آقای حسینی بوده و هیچ دلیل و مورد دیگری وجود نداشته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان ضمن تشکر از زحمات امام جمعه اسبق یاسوج افزود: ایشان بیانی صریح و شفاف، نفسی گرم و دلنشینی دارند و در این 25 سال مردم یاسوج از بیانات ایشان بهره مند شدند.
 
او با اشاره به تغییر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تغییر با پیشنهاد و مدیریت خود آیت الله ملک حسینی انجام شد و به این خاطر بود که هر دو مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه باید یک شخص باشد.
آیین معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی سرمایه ای ارزشمند برای مردم این استان است اضافه کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان به آیت الله ملک حسینی توصیه کردند که باید مثل قبل حضوری پر رنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشید.
 
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در این استان هم با اشاره به سجایای اخلاقی حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: ارتباط صمیمی ایشان با همه قشرها ، نگاه پدرانه به مردم و تایید رهبر معظم انقلاب موجب شد بهترین انتخاب انجام شود.
 
آیت الله ملک حسینی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب به خاطر سال ها اعتماد برای خدمت به مردم افزود: مدعی خدمت نیستم ولی مدعی عدم خیانت هستم، با فساد مخالف بودم و با ژست مبارزه با فساد بیشتر مخالف بودم.
 
او با اشاره به اینکه در دوران خدمت از حقوق فقیر و غنی دفاع کردم و به مردم احترام گذاشتم اضافه کرد: میل به مسئولیت خوب نیست ولی اگر مسئولیت به سراغتان آمد اشکالی ندارد.
 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم در آئین معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مردم این استان در عرصه‌های مختلف حضور استوار و همیشگی داشتند.
 
حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد هزار و ۸۸۰ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، اضافه کرد: مردم این استان در برابر دشمنان همچون دنا با صلابت و استوار هستند.
 
او افزود: این مردم اهل مجاهدت در عرصه‌های مختلف هستند و جنگ رسانه‌ای وسیع دشمن هیچ تأثیری در اراده پولادین آنها نداشت.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به حضور گسترده مردم در آئین گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، از حماسه آفرینی و حضور مردم استان تقدیر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هم با بیان اینکه جایگاه ولی فقیه و به تبع آن نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اختصاص یه طیف و جریان خاصی ندارد، گفت: از همه طیف‌ها، گروه‌ها و جریان‌ها برای پیشرفت استان مدد می طلبم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی، گفت: همان طور که ولی فقیه فراجناحی و مربوط به همه اقشار مردم است نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هم فراجناحی بوده و اختصاص به طیف و گروه خاصی ندارند.
 
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه بنده خادم همه مردم هستم و این فرمان ولایت فرمان خدمت است بیان کرد: همه افراد، اشخاص، طیف‌ها و جناح‌ها در کنار بنده مانند برادر هستیم و از همه شما برای خدمت بیشتر و پیشرفت استان در ابعاد مختلف کمک می خواهم.
 
حسینی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که آرمان‌های جهانی داریم، اضافه کرد: آرمان‌های ما مهدوی است به آینده جهان و به طلوع خورشید عالم‌تاب ولایت می‌نگریم.
 
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه برای رسیدن به آرمان‌ها می‌بایست اختلاف ها را کنار بگذاریم، ادامه داد: ما دشمنانی قسم خورده داریم،دشمنانی که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم با همه قدرت بر همه ابعاد زندگی ما می‌تازند و به هیچ کس و هیچ جناح و طیفی رحم نخواهند کرد لذا باید وحدت و انسجام را سرلوحه کار قرار دهیم.
 
حسینی به جایگاه امام جمعه و ولی فقیه اشاره کرد و افزود: این انرژی و توان باید به شکلی به وحدت برسند و در مسیر نظام انقلاب و خدمت به مردم بکار گرفته شوند.
 
او گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی مهری حکومت‌های دست نشانده و ظلم و جور طاغوت قرار گرفته بود اما امروز به برکت نظام اسلامی شکوه و پیشرفتی معجزه‌آسا در این استان اتفاق افتاده که هرگز قابل قیاس با گذشته نیست.
 
حسینی از نیروی انسانی به عنوان زیربنای پیشرفت یک جامعه نام برد و با بیان اینکه استان ما از ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی برخوردار است، بیان داشت: برخی از طرح‌ها اگر مورد عنایت ویژه رهبری قرار بگیرد بسیاری از مشکلات مردم از جمله اشتغال جوانان حل خواهد شد و تقاضا داریم که این خواسته و مطالبه محضر رهبر رسانده شود.
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دست برادری به سوی شما دراز می‌کنم تا متعهد شویم برای پیشرفت با هم باشیم و تا جان در بدن داریم از آرمان‌های انقلاب، نظام و اسلام دفاع کنیم و همیشه مطیع ولایت فقیه باشیم تا سرافراز بمانیم.
 
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خدمات و زحمات آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده پیشین ولی فقیه در استان و آیت‌الله حسینی امام جمعه پیشین یاسوج، حجه الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج معرفی شد.
انتهای پیام/غ

نظر شما