شناسهٔ خبر: 37640356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ هزار خانوار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

چابهار- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز باران‌های سیل آسا در این استان به ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۵۵ هزار نفر توسط هلال احمر امدادرسانی شدند.

صاحب‌خبر -

رسول راشکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار امدادرسانی به مناطق زلزله زده کماکان ادامه دارد و تمام نیروهای امدادی سیستان و بلوچستان بسیج شده‌اند.
 وی افزود: از پنج استان کرمان، یزد، خراسان شمالی، رضوی و  هرمزگان ۷۰ امدادگر وارد منطقه شده‌اند و کار امداد رسانی را انجام می‌دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: سه محموله امدادی تاکنون از تهران به کنارک ارسال شده و امروز هم یک محموله ۶۰ تنی دیگر وارد استان می‌شود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تلفات جانی در سیل چابهار نداشتیم چراکه پیشگیری در این زمینه از ابتدای سیلاب مدنظر بوده و ذخیره سازی اقلام غذایی برای ۷۲ ساعت با توجه به پیش بینی‌های گذشته به خوبی انجام شده است.
راشکی اظهار داشت: هم‌اینک سنگین‌ترین اتفاقات در کنارک و چابهار رخ داده و خوشبختانه هفت بالگرد ارتش و سپاه کار امداد هوایی را در این منطقه انجام می‌دهند.
وی درباره روند توزیع اقلام موردنیاز سیلزدگان گفت: در این مدت ۹۷۷ چادر امدادی، هزار و ۱۰۲ تخته پتو، ۴ هزار و ۵۶۲ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ شعله فانوس، سه هزار و ۳۰۷ بسته غذایی، ۹ هزار و ۱۳۹کیلوگرم قند و چای، والور، برنج و نان از اقلام ضروری بوده که توسط این جمعیت در بین سیلزدگان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این مدت هزار و ۱۷ خانوار اسکان یافتند و حدود هزار نفر نیز مداوا شده‌اند.
وی عنوان کرد: این عملیات‌ها توسط ۳۰۰ نیرو و هزار و ۵۴۶ نجاتگر انجام شد. 
راشکی اظهار داشت: هم‌اینک ۴۰۰ تیم عملیاتی امداد و نجات در ۳۰۸ روستا و مناطق سیلزده فعال و در حال خدمات رسانی هستند.
وی مشکل اصلی این حوزه را تهیه سوخت بالگرد عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا مشکل حل شود.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

نظر شما