شناسهٔ خبر: 37620401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

آمادگی مجلس برای اختصاص اعتبار به طرح ویژه فرهنگی برای جوانان مساجد با محوریت شخصیت حاج قاسم

پورابراهیمی گفت: ما در گام دوم انقلاب مدیون حاج قاسم هستیم لذا در کمیسیون تلفیق این آمادگی وجود دارد تا برای طرح ویژه فرهنگی برای جوانان مسجد با محوریت کرمان، ردیف بودجه قرار دهیم تا هم از ظرفیت بودجه ای و هم ظرفیت استانی کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محمدرضا پورابراهیمی، امروز(۲۵ دی) دیدار با مدیرو اعضای ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ در سخنانی با اشاره به اینکه از ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه کشور ۳۵۰ هزارمیلیارد هزینه های اجتناب ناپذیر است؛ گفت: وضعیت بودجه ها دچار مشکل شده و بیشترین صدمه را مسائل فرهنگی و هنری می بیند زیرا نسبت به مسائل حوزه درمان و خدمات بهداشتی و پزشکی کشور و.. دیگر در اولویت قرار نمی گیرد در حالیکه حوزه فرهنگ و هنر مربوط به سلامت روح است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این وجود اما تلاش می کنیم این حوزه را در بودجه ببینیم؛ بهروز شدن فعالیت های فرهنگی را مهم خواند و اظهار داشت: نحوه جذب مخاطب نسبت به اول انقلاب فرق کرده‌ و باید در این زمینه الگوسازی در کشور شود و این یک کار ستادی است تا مدل و روشی ارائه شود که با استفاده از ظرفیت های جدید بتوان دنبال کرد.

 

 

 

وی به شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: سردار یکی از معجزات انقلاب است زیرا مراسمی که برای او برگزار شد در تاریخ انقلاب کم نظیر بود؛ سردار سلیمانی ضداستکباری ترین، ولایی ترین و در هر شاخصه ای که تعریف کنید{برترین بود} و این تبدیل به پدیده ای شد که همه طیف های سیاسی روی یک موضوع مشترک قرار می گیرند که حس می کنند حاج قاسم از خودشان است.

 

 

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه باید این را بسترسازی و جدب مخاطب کرد؛ گفت: سردار افتخار ما کرمانی ها است که در شبه امامزاده ای چون گلزارشهدای کرمان است که از سراسر دنیا{برای زیارت او} می آیند لذا ایده های خوبی با محوریت سردار در حوزه مساجد باید تعریف کرد زیرا الان جوانان به ما مراجعه می کنند چکار کنیم مثل سردار سلیمانی بشویم؟حالا بماند که خودفروخته ها و خائنین خواستند این کار بزرگ را کوچک کنند.

 

 

وی ادامه داد: از سال ۶۴ که در جنگ بودم، حاج قاسم را می شناختم و شخصیت شناسی حاج قاسم در جنگ می تواند یک موضوع در مساجد باشد؛ او هیچوقت خودش را بر سربازش مقدم نمی دانست؛ بخاری ماشین را روشن نمی کرد و می گفت بچه ها در خط در سرما هستند؛ در احترام به والدین فوق العاده بود و با اینهمه مشغله به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه اما خود به روستای قنات ملک می رفت و پدرش را حمام می کرد و دست و پای او را می بوسید.

 

نماینده مجلس با اشاره به اینکه با شهادت سردار ظرفیتی برای حوزه فرهنگ ایجاد شده و مبدأ ان کرمان است؛ تأکید کرد: این کار را باید جدی گرفت.

 


وی به تشکیل قرارگاه فرهنگی استان کرمان با حضور سردار سلیمانی هم اشاره و تصریح کرد: اولین، بیشترین و آخرین جلسه را میهمان سردار سلیمانی در منزل ایشان بودیم؛ قرارگاه با مشارکت بنگاه های اقتصادی ثبت و هیئت امنا تشکیل شد.

 

پورابراهیمی با تصریح به این مطلب که اسم حاج قاسم حرکت ساز است و مردم جان شان را برای انقلاب و نظام می دهند؛ گفت: در جریان حادثه جانباختن عده ای در مراسم تشییع سردار که البته ما پیشنهاد دادیم آنان را شهید محسوب کنند؛ با خانواده ای اهل شهر راین دیدار کردم که دو دختر خود را از دست داده بود اما پدر خانواده می گفت: سه پسرم فدای یک تار موی رهبر؛ این واقعاً جای شگفتی دارد.

 


وی اظهار داشت: خون حاج قاسم  ۴۰ سال آینده نظام را بیمه کرد و ما در گام دوم انقلاب مدیون حاج قاسم هستیم لذا در کمیسیون تلفیق این آمادگی وجود دارد تا برای طرح ویژه فرهنگی برای جوانان مسجد با محوریت کرمان، ردیف بودجه قرار دهیم تا هم از ظرفیت بودجه ای و هم ظرفیت استانی کمک کنیم.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال زدن جامعه اسلامی است و ما باید همه ظرفیت خود را بکار بگیریم.

 

پایان پیام/ 80

نظر شما