شناسهٔ خبر: 37609124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 مکانيزم حل اختلاف در برجام فعال شد

مکانيزم حل اختلاف در برجام از سوي تروئيکاي اروپايي فعال شد.به گزارش ايلنا به نقل از گاردين، کشورهاي انگليس، آلمان و فرانسه مکانيزم حل اختلاف در برجام را فعال کردند. اين اقدام در ماه‌هاي آينده مي‌تواند به نابودي برجام منجر شود.دوتن از ديپلمات‌هاي اروپايي در اين باره گفتند: هدف از اين اقدام بازگشت ايران به تعهدات برجامي خود است. چرا که با کاهش تعهدات ايران مي‌تواند در کم‌تر از يک سال به بمب هسته‌اي برسد.خبرگزاري رويترز به نقل از ديپلمات‌هاي اروپايي اعلام کرد که فعال کردن مکانيسم حل اختلاف به معناي بازگرداندن تحريم‌ها نيست، بلکه براي حل اختلافات از طريق مکانيسم مشخصي است که در متن توافق نيز به آن اشاره شده است.

نايب رييس کميسيون تلفيق:وام ازدواج زوجين 100 ميليون تومان شد

نايب رييس کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1399 کل کشور گفت: وام ازدواج در سال آينده براي هر يک از زوجين 50 ميليون تومان شد.به گزارش خانه ملت، «علي‌اصغر يوسف‌نژاد» در تشريح مصوبات نشست اين کميسيون، اظهار داشت: براساس تصميم کميسيون تلفيق لايحه بودجه؛ ميزان وام ازدواج در سال آينده به 50 ميليون تومان افزايش يافت.

وزير خارجه انگلستان:

مي‌خواهيم با فعال‌سازي مکانيسم حل اختلاف برجام را حفظ کنيم!

وزير خارجه انگلستان تاکيد کرد که ايران نبايد به سلاح هسته‌اي دست يابد.به گزارش ايلنا، دومينيک راب وزير خارجه انگلستان در توييتر خود نوشت: بسيار مهم است که ايران هرگز به سلاح هسته‌اي دست پيدا نکند. انگليس، فرانسه و آلمان مکانيسم حل اختلاف را در پاسخ به کاهش تعهدات برجامي ايران فعال کردند. ما مي‌خواهيم ايران را به پايبندي کامل به توافق هسته‌اي بازگردانيم و برجام را حفظ کنيم.

از سوي جوزف بورل صورت گرفت؛

واکنش مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به فعال شدن «مکانيسم ماشه»

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در سخناني با تاکيد بر اهميت برجام، اين توافق را غيرقابل جايگزين اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه رسمي اتحاديه اروپا، «جوزف بورل»، مسئول سياست خارجي اتحاديه به فعال شدن مکانيسم ماشه مرتبط با توافق برجام واکنش نشان داد.مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين ارتباط اعلام کرده که جايگزيني براي برجام وجود ندارد.واکنش مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به فعال شدن مکانيسم ماشه با انتشار يک بيانيه صورت گرفته است.بورل در اين بيانيه با تائيد دريافت نامه از وزراي خارجه آلمان، فرانسه و انگليس درباره نگراني از انجام تعهدات ايران در برجام به فعال شدن مکانيسم حل اختلافات در برجام اشاره کرده و اين توافق را يک دستاور مهم در ديپلماسي چندجانبه پايدار خوانده که با توجه به تنش‌هاي خطرناک فعلي در منطقه، حفظ آن اهميت دوچنداني دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما