شناسهٔ خبر: 37603001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند

رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان، در پی ترور سپهبد سلیمانی خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلافی از ۳۵ حزب سیاسی و مذهبی این کشور ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس را حمله به جهان اسلام دانسته و خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند.

جلسه رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان به میزبانی سناتور «سراج الحق» رییس حزب جماعت اسلامی و با حضور مولانا «ابوالخیر زبیر» رییس این شورا در شهر "لاهور" برگزار شد.

شخصیت های برجسته سیاسی، مذهبی پاکستان از جمله علمای اهل تسنن و شیعه که از اعضای کلیدی این جبهه ائتلافی محسوب می شوند، حمله تروریستی اخیر آمریکا در خاک عراق که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همرزمان وی شد، را به شدت محکوم کردند.

آنان ترور فرمانده شهید قدس را به مثابه حمله به تمام جهان اسلام خوانده و تاکید کردند: منطقه متحمل نیروهای آمریکایی نیست و آنان باید از منطقه خارج شوند.

رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان با یادآوری موضوع عدم شرکت این کشور در اجلاس سران اسلامی کوالالامپور گفتند: چنین تصمیم های تبعات سنگینی بر پاکستان خواهد داشت و دولت می بایست سیاست های مستقلی برای تامین منافع کشور و مردم اتخاذ کند.

آنان همچن با اشاره به وضعیت جامعه مسلمانان در نیجریه به ویژه زندانی بودن شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، خواستار آزادی فوری وی شدند./983/ب

منبع: ایرنا

نظر شما