شناسهٔ خبر: 37594929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی جاری شدن سیل

ارسال کمک‌های مردمی و هلال احمر به سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش: نخستین محموله کمک‌های مردمی و هلال احمر به استان سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

صاحب‌خبر -

ارسال کمک‌های مردمی و هلال احمر به استان سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سيما به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به جاری شدن سیل در مناطقی از سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان و نیاز مردم شریف این مناطق به کمک‌های مردمی گفت: نخستین محموله ۱۵ تنی از کمک‌های مردمی و هلال احمر، از قبیل چادر، پتو، زیرانداز، بخاری برقی، کف‌کش، مواد خوراکی و شلنگ آتش نشانی با یک فروند هواپیمای ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش از طریق پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش همواره در خدمت مردم بوده و هم‌اکنون نیز آماده انتقال هرگونه بار و کمک‌های مردمی و هلال احمر به مناطق سیل زده است.

امیر دریادار دوم محرابی، فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش

امدادرسانی به سیل‌زدگان جاسک با بالگرد و شناور‌های سبک
امیر دریادار دوم محرابی با اشاره به اقدمات نیروی دریایی ارتش برای امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان جاسک، از تلاش این نیرو برای اتصال مسیر‌های ارتباطی، وصل آب شرب و لایبروی رودخانه و سد‌ها خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم محرابی، فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش با اشاره به اقدامات ارتش در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در معابر، روستا‌ها و منازل مردم، گفت: به دنبال جاری شدن سیلاب و اعلام نیاز فرمانداری جاسک برای امدادرسانی به مناطق سیل زده، نیرو‌های کمک‌رسانی با چندین دستگاه خودرو و وسایل امدادی عازم منطقه شدند و به ارزیابی شرایط و امدادرسانی پرداختند.
وی با اشاره به حضور نیرو‌های امدادی در مناطق سیل زده در مدت زمان کوتاه، گفت: با نظارت حضوری در روستا‌های گرفتار در سیل، خودرو‌های سنگین را نیز به این روستا‌ها اعزام کردیم و در ساعات نخست ۲۵ نفر از اهالی روستا‌های کروچ و حاجی آباد را نجات دادیم.
فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش به اعزام شناور‌های سبک و دو فروند بالگرد به مناطق سیل‌زده اشاره کرد و افزود: در پی بروز وضعیت بحرانی برای اهالی یک منطقه و محاصره شدن در سیلاب، یک تیم یازده نفره با دو دستگاه خودرو تاکتیکی عازم منطقه شدند، اما به علت آب گرفتگی شدید، امکان امدادرسانی نبود و یک فروند بالگرد برای امدادرسانی عازم منطقه شد و ۶ نفر را نجات داد.
امیر دریادار دوم محرابی خاطرنشان کرد: در ادامه و با مراجعه معاون فرمانداری جاسک، یک دستگاه بالگرد عازم مناطق سیل زده شد و در حاشیه رودخانه جگین حدود ۳۰ نفر را نجات داد. همزمان به همراه امام جمعه شهرستان طی بازدید از روستا‌های سیل زده برآوردی از نیاز‌های مردم انجام دادیم و روزانه ۲۰۰ بسته کالا شامل نان، روغن، رب، تن ماهی، آب معدنی و ... برای مردم توزیع شده است.
وی با بیان اینکه به منظور اتصال مسیر‌های ارتباطی و لایروبی رودخانه، دستگاه‌های امدادرسانی به مناطق اعزام شده است، گفت: پس از جلسه شب گذشته با معاون استاندار و فرماندار منطقه، چگونگی اداره و مدیریت این وضعیت بررسی شد و فعالیت‌های لازم در راستای سیل زدایی، بازگشایی راه‌ها، احیای شبکه آب‌رسانی به جاسک، دسترسی به روستای سخت گذر آغاز شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش ،امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی

اعزام ۳ فروند بالگرد هوانیروز به منطقه سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
فرمانده هوانیروز ارتش از اعزام ۳ فروند بالگرد به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به جاری شدن سیل در جنوب کشور، گفت: در ادامه روند کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم سیل زده سیستان وبلوچستان با در خواست ستاد بحران منطقه، ۳ فروند بالگرد هوانیروز از پایگاه هوانیروز کرمان به منطقه اعزام شده است.

نظر شما