شناسهٔ خبر: 37571891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر وصل شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر در جنوب این استان که بر اثر بارش باران، سیلاب و بسته شدن مسیرها قطع شده بود هم‌اینک وصل شد.

صاحب‌خبر -

محمد حسین عیدی زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر بارش باران و سیل در جنوب سیستان و بلوچستان  ارتباط مخابراتی قصرقند، نیکشهر و بنت قطع شده بود که با تلاش نیروهای مخابرات وصل شد.

وی گفت: هم‌اینک ارتباط مخابراتی تنها در فنوج به دلیل دشوار بودن مسیر دسترسی قطع است که نیروها در تلاش هستند هرچه سریعتر مشکل آن منطقه نیز برطرف شود.

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان افزود: در نقاط دیگر استان قطعی مخابراتی نداریم و اگر هم قطع شود به طور موقت خواهد بود و فوری وصل می‌شود.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد. 
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است. به عنوان مثال به گفته ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل به دلیل تخریب شدن راه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به سختی انجام می‌شود و به همین علت اعزام بالگرد برای رسیدگی به روستاهای فاقد راه در حوزه بنت و مرکزی نیکشهر ضروری است.

بر اساس این گزارش، با  وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.
 

نظر شما