شناسهٔ خبر: 37504247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لیگ برتر بسکتبال ،

پیروزی 6 تیم بالای جدول رده بندی

شش مسابقه از هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال مردان با برتری شش تیم بالای جدول رده بندی، پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال، امروز با یک مسابقه معوقه پی گیری شد و مسابقه مس کرمان با اکسون تهران هم در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

**شکست خانگی ذوب آهن
تیم پتروشیمی بندرامام در سفر به اصفهان با نتیجه ۷۸ بر ۶۷ ذوب آهن را شکست داد و نزدیک به صدر جدول باقی ماند. مهران حاتمی و فرزاد کوهیان سرمربیان پتروشیمی و ذوب آهن امسال جای خود را با یکدیگر عوض کرده اند و هر دو در این مسابقه رو در روی تیم سابق خود قرار گرفتند.
داگبو بازیکن خارجی جدید ذوب آهن به تنهایی ۴۰ امتیاز از ۶۷ امتیاز این تیم را به دست آورد و شش پرتاب سه امتیازی موفق داشت. سجاد مشایخی با ۲۱ امتیاز و ۶ ریباند بهترین بازیکن پتروشیمی در این مسابقه بود.

**توفارقان از پس شیمیدر بر نیامد

تیم توفارقان آذرشهر بعد از برد خوب هفته قبل مقابل ذوب آهن در این هفته مهمان شیمیدر قم بود و با نتیجه ۸۵ بر ۷۵ از این تیم شکست خورد. مهدی کامرانی بازیکن باتجربه شیمیدر با توجه به شکستگی دست تا سه هفته امکان همراهی تیم خود را ندارد و درو درغوکاسیان هم این هفته با توجه به مصدومیت غایب بود.
مسعود سلیمانی با ۱۵ امتیاز و ۷ ریباند و آرن داودی با ۱۵ امتیاز که از پرتاب‌های سه امتیازی به دست آمد، بهترین بازیکنان شیمیدر در این مسابقه بودند.
کلوین آمایو با ۱۹ امتیاز، ۸ ریباند و ۵ پاس گل و نادر خازنی با ۸ امتیاز و ۱۱ ریباند بهترین امتیازآور و بهترین بازیکن توفارقان بودند.

**دومین سفر ناقص نیروی زمینی
تیم نفت آبادان میزبان نیروی زمینی با ترکیب بازیکنان و کادرفنی ناقص بود. نیروی زمینی با توجه به مشکلات مالی در سفر‌های دو هفته اخیر با بازیکنان و کادرفنی کم تعدادتر به مصاف حریفان رفته است.
نفت با این شرایط ۹۷ بر ۵۴ نیروی زمینی را شکست داد.
محمد خالقی فرد با ۲۷ امتیاز و ۱۳ ریباند بهترین بازیکن نفت در این هفته بود و اشکان جعفری ۱۸ امتیاز و ۱۰ ریباند برای نیروی زمینی به دست آورد.

*دومین تیم بالای ۹۰ امتیاز
آویژه مشهد با ۵ بازیکن دورقمی در دیدار مقابل شهرداری بندرعباس با نتیجه ۹۲ بر ۷۴ برنده شد. کورین هنری با ۲۱ امتیاز و صالح فروتن با ۱۵ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۵ پاس گل بهترین بازیکنان آویژه بودند و کدر ادواردز با ۲۹ امتیاز و ۸ ریباند بهترین بازیکن شهرداری بندرعباس بود.
ادواردز هفته قبل یک بار از هواداران بندرعباس خداحافظی کرده بود؛ اما در نهایت تصمیم به ماندن در ایران گرفت و دومین هفته پیاپی بهترین عملکرد را برای تیمش داشت.

**برد مهرام با امتیازآوری صمد
تیم شورا و شهرداری قزوین در دومین مسابقه خانگی پیاپی با نتیجه ۸۹ بر ۷۶ از مهرام تهران شکست خورد. صمد نیکخواه حدود نیمی از امتیازات مهرام را در این بازی به دست آورد و با ۳۶ امتیاز و ۸ پاس گل در کنار ارسلان کاظمی با ۱۷ امتیاز و ۱۱ ریباند بهترین بازیکنان مهرام بودند. سامان طاهرپور با ۱۱ امتیاز و ۹ ریباند بیشترین کارایی را برای تیم قزوین داشت.

**پیروزی گرگان در شهرکرد
تیم شهرداری گرگان هم با نتیجه ۷۸ بر ۶۰ رعد پدافند هوایی را در شهرکرد شکست داد. ابراهیم بیگی با ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند بهترین بازیکن پدافند و نوید رضایی فر با ۲۴ امتیاز و ۵ ریباند بهترین بازیکن گرگان بودند.
نتایج کامل هفته هفدهم لیگ برتر به این شرح است:

پالایش نفت آبادان ۹۷ – ۵۴ نیروی زمینی

شورا و شهرداری قزوین ۷۶ – ۸۹ مهرام تهران

آویژه صنعت پارسا مشهد ۹۲ – ۷۴ شهرداری بندرعباس

رعد پدافند هوایی شهرکرد ۶۰ – ۷۸ شهرداری گرگان

شیمیدر قم ۸۵ – ۷۵ توفارقان آذر شهر

ذوب آهن اصفهان ۶۷ – ۷۸ پتروشیمی بندر امام

نظر شما