شناسهٔ خبر: 37501742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری دوره آموزشی استحصال زهر زنبور عسل در اردبیل

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی استحصال زهر زنبور عسل در اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

 علیرضا خواجوی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در راستای اجرای پروژه ملی توانمندسازی زنان روستایی در استحصال فرآورده‌های زنبور عسل، چهارمین دوره آموزشی با عنوان استحصال زهر زنبور عسل برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۴ نفر از زنبورداران زن، کارشناسان امور زنان روستایی و کارشناسان امور دام مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های اردبیل و خلخال حضور داشتند.

خواجوی با اشاره به  قابلیت‌های بسیار خوب استان در تولید عسل و فرآورده‌های جانبی آن که دارای ارزش افزوده بالایی هستند، گفت: متاسفانه این قابیلت مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته و امیدواریم شروع این طرح در استان به افزایش تولیدات فرعی زنبور عسل از جمله گرده، ژل رویال، بره موم، زهر و در نهایت حمایت از فعالیت زنبورداری کمک نماید.  

گفتنی است؛ در این دوره آموزشی کارشناس مسؤول زنبور عسل استان با معرفی دستگاه زهرگیری، جزئیات کار با دستگاه، سنین و زمان مناسب جهت زهرگیری و  شرایط انتخاب کندوها برای استقرار دستگاه را به فراگیران آموزش دادند.

انتهای پیام/3463/777

نظر شما