شناسهٔ خبر: 37379963 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جانباز شهید غلام‌حسین ترابعلی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گرفت

پیکر مطهر جانباز شهید «غلام‌حسین براتعلی» در قطعه ۲۶ بهشت زهرا(س) تدفین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم تشییع جانباز شهید «غلام‌حسین براتعلی» صبح امروز یکشنبه (14 دی) از آسایشگاه امام‌ خمینی (ره) با حضور جانبازان، دوستان، همرزمان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همچنین "عباسپور" معاون بهداشت و درمان بنیاد، "صمیمی" مدیر کل بنیاد شهید تهران، "سه روش" مدیر موسسه ایثار تهران بزرگ و تعدادی دیگر از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران برگزار شد.

در این مراسم که جمع کثیری از جانبازان ویلچری دفاع مقدس، مدافعان حرم و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، پیکر پاک و مطهر شهید براتعلی بر روی دوش همرزمان و امت حزب الله تشییع و پس از انتقال به بهشت زهرا در قطعه شهدا (قطعه 26) در کنار دوست و دیگر جانباز گردنی شهید "مجید غلامی" به خاک سپرده شد.

شهید "غلام‌حسین براتعلی" سال 1342 به دنیا آمد، در همان دوران کودکی پدر خود را از دست داد و در دامن مادرش پرورش یافت و دیپلم رشته‌ فنی خود را گرفت. شهید براتعلی با شروع جنگ تحمیلی برای پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمن بعثی راهی مناطق نبرد شد و سال 1362 در منطقه کردستان از ناحیه گردن مجروح شد و به جمع دلاور مردان مقاوم جانباز نخاعی پیوست. شهید براتعلی بعد از دوران جنگ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته فلسفه ادامه داد، این جانباز شهید باتوجه به شدت مجروحیت دست از فعالیت نکشید و در جبهه‌های نبرد فرهنگی و اقتصادی حضور یافت. شهید براتعلی یکی از کارآفرین‌های کشور بود.

شهید غلام‌حسین براتعلی که مجروحیت نخاعی به شدت به ریه‌هایش را آسیب رسانده و تنفس را دچار مشکل کرده بود در تاریخ 21 آذرماه سال 1398 برای درمان به بیمارستان منتقل و پس از گذشت چند روز به کما رفت. شهید براتعلی صبح روز چهارشنبه 11 دی‌ماه پس از گذشت 36 سال مقاومت و تحمل درد‌های ناشی از مجروحیت آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما