شناسهٔ خبر: 37349769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در حمله بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد؛

اخبار لحظه به لحظه از ادامه واکنش ها به شهادت حاج "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" و مراسم تشییع

ابنا

در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در جریان حمله تروریستی نیروهای رژیم ترامپ به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای سازمان بسیج مردمی عراق به شهادت رسیدند.

در این حمله، ابتدا با راکت کاتیوشا به فرودگاه بغداد حمله شد و سپس هلیکوپترهای امریکایی با حمله تروریستی به کاروان حامل حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، به خودروها شلیک کردند که به شهادت این دو و همراهانش انجامید.

آنچه در پی می اید اخبار لحظه به لحظه این رویداد و بازتاب های آن است:

   

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 22:05
سفارت و دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق هدف قرار گرفت

در حالی که دو روز از جنایت رژیم تروریستی ترامپ علیه مجاهدان ایرانی و عراقی مبارزه با داعش می گذرد، شامگاه امروز شنبه 14 دی 1398 چند انفجار در محله فوق امنیتی بغداد موسوم به "منطقه سبز" را تکان داد. رویترز از قول پلیس بغداد نیز اعلام کرد که یک گلوله کاتیوشا به نقطه‌ای در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق برخورد کرده است. 
همچنین در حمله دیگری که تقریباً همزمان با حمله اول روی داد، یک پایگاه هوایی در شمال بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، هدف شلیک سه موشک قرار گرفت. یورونیوز هم از قول "برخی رسانه‌ها" از حمله‌ای به یک مرکز دیگر استقرار نیروهای آمریکایی در "موصل" خبر داده‌ است.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 21:55
پیکرهای پاک سردار سلیمانی، المهندس و شهداء وارد نجف شد

پیکرهای پاک فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و بقیه شهداء که امروز در بغداد، کاظمین و کربلا تشییع شد دقایقی پیش وارد نجف اشرف گردید.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 21:47
در عراق سه روز عزای عمومی اعلام شد

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در واکنش به شهادت حاج «ابومهدی المهندس»، سردار «قاسم سلیمانی» و همراهان آن‌ها، سه روز عزای عمومی در عراق اعلام کرد.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 21:41
اقدام عجیب اینستاگرام علیه مهدی ترابی

در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی کاربران ایرانی اینستاگرام واکنش‌های متفاوتی را نشان دادند و با انتشار پست‌هایی علیه جنایتکاران، آنان را محکوم کردند. پس از شهادت این سردار شجاع بسیاری از چهره‌ها اعلام کرده بودند که اینستاگرام پست‌های آنان را پاک کرده است. عجیب‌تر از همه این است که «مهدی ترابی» ستاره ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اقدام به انتشار عکس و فیلم برای این سردار ایرانی کرده بود، اینستاگرام در اقدامی عجیب، نه تنها پست‌های صفحه اینستاگرامی مهدی ترابی را پاک کرد بلکه صفحه وی را نیز بست.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 21:30
نماینده پارلمان اروپا: اقدام دولت آمریکا در ترور سردار سلیمانی، نقض همه قوانین بین المللی است

«استبان گونزالس پونس» نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا با انتشار توئیتی، نسبت به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: "کشتن ژنرال یک کشور دیگر، کشتن یک تروریست خطرناک و مخفی شده نیست. این به معنای نقض همه قوانین حقوق بین الملل است. اکنون چنانچه ایالات متحده آمریکا ادعای دفاع از نظم‌جهانی داشته باشد، برای این حمله بهانه ای ندارد. ایالات متحده نباید برای صلح خطرناک‌ باشد."

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 21:22
کتائب حزب‌ الله: عراقی ها از پایگاه‌های آمریکایی فاصله بگیرند

گردان‌های حزب‌الله عراق (از گروه های الحشد الشعبی) از تمام نیروهای امنیتی عراق خواست تا فاصله یک‌ کیلومتری پایگاه‌های آمریکایی دور شوند. این اعلام، بمثابه تهدید همه پایگاه های آمریکا در عراق است.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 20:10
تسلیت انجمن علمای زرتشتی در شهادت سردار سلیمانی

حمله تروریستی و ناجوانمردانه نیروهای رژیم ترامپ به کاروان الحشد الشعبی که به شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و همرزمانش انجامید، واکنش همه آزادیخواهان جهان از هر دین و مذهب را برانگیخته است.
موبد «اردشیر خورشیدیان» رییس انجمن موبدان زرتشتی تهران نیز با صدور پیـامی، ضمن تسلیت این فاجعه بزرگ، خواستار پاسخ کارساز به این جنایت شد.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 19:28
نماز بر پیکر شهداء در کربلا

هم اکنون بر پیکر شهداء نماز اقامه گردید. بین الحرمین کربلای معلی مملو از نمازگزاران است.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 17:10
پیکر شهداء از نجف به سوی کربلا می رود

با رسیدن پیکر شهداء حمله تروریستی رژیم آمریکا به فرودگاه نجف اشرف، به سوی کربلا حرکت می کند.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 16:25
پیکر حاج قاسم سلیمانی در قـم و اهواز هم تشییع می شود

با اینکه قرار بود مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران، فقط در "مشهد"، "تهران" و "قـم" برگزار شود، درخواست های مردم و مسؤولین موجب شد دو شهر دیگر نیز به این فهرست اضافه شود.
بنا بر اعلام دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی پس از ورود به ایران اسلامی در "اهواز" تشییع خواهد شد. همچنین پیکر مطهر این شهید والامقام روز دوشنبه 16 دی 1398 پس از تبرک در بارگاه امام رضا(ع) و تشییع در مشهد، به تهران منتقل می گردد و بعد از اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب و تشییع در تهران، به "قـم" می رود. سپس جهت تشییع و تدفین به زادگاه وی "کرمان" انتقال داده می شود.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 16:15
دانمارک همه فعالیت‌های نظامی خود را در عراق تعلیق کرد

به دنبال حمله پهپادی آمریکا به ژنرال قاسم سلیمانی در بغداد، وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که به دلایل امنیتی همه فعالیت‌های آموزشی و نظامی خود را در عراق به حالت تعلیق درآورده است.
دانمارک از سال ۲۰۱۴ و به عنوان بخشی از مأموریت «ضد داعش» در عراق حضور دارد، اما طی سال‌های اخیر بیشتر ماموریت نظامیان دانمارک مربوط به بخش آموزش نظامی و مشورتی به ارتش عراق است. برخی از افسران دانمارکی نیز در ماموریت‌های ناتو در عراق مشارکت دارند.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 16:05
رهبر حزب کارگر انگلیس حمله به سردار سلیمانی را "ترور" خواند

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر به دنبال ترور حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا و ارسال 3 هزار نیروی نظامی از سوی پنتاگون به خاورمیانه خواستار تشکیل جلسه شورای سلطنتی شد. وی با "ترور" خواندن این حمله از دولت بریتانیا خواست تا در برابر تصمیمات جنگ طلبانه آمریکا مقاومت کند.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 12:32
تسلیت علی پروین در پی شهادت سردار سلیمانی

علی پروین پیشکسوت محبوب فوتبال ایران گفت: باورش برایم سخت است که حاج قاسم دیگر در بین ما نیست. حاج قاسم انسان بزرگ و محبوبی بود که قطعا از این پس نبودش احساس می‌شود. البته آرزوی حاج قاسم "شهادت" بود که به آن هم رسید. مردم ایران قطعا قدردان زحماتی که ایشان در این مدت کشید خواهند بود و امیدوارم که راه ایشان ادامه داشته باشد. 

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 10:45
تشییع شهداء حمله تروریستی آمریکا در عراق آغاز شد

دولتمردان و علمای بزرگ عراق در مراسم تشییع شهداء حاضر شده اند. «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، «سید عمار الحکیم» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رییس جریان الحکمة و «خالد الملا» رییس علمای اهل سنت جنوب عراق از جمله این شخصیت ها هستند.

 

          

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 10:20
تشییع شهداء حمله تروریستی آمریکا در عراق آغاز شد

مراسم تشییع پیکرهای پاک سردار «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و شهدای دیگر سپاه قدس و الحشد الشعبی آغاز شد.
گذشته از مسؤولین و دولتمردان، جمعیت انبوه مردم منتظر هستند تا پس از پایان مراسم رسمی شهداء را به سوی مرقد امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) تشییع کنند.

* شنبه 14 دی 1398 - ساعت 09:00
آماده سازی پیکر شهداء برای تشییع در بغداد

پیکرهای پاک سردار «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و شهدای دیگر سپاه قدس و الحشد الشعبی در حال انتقال برای تشییع است.
این مراسم از فرودگاه "المثنی" تا حرم امامین کاظمین(ع) برگزار می شود.
نیروهای امنیتی عراق از شب گذشته برای تأمین مسیر تشییع پیکرهای شهدا فعالیت خود را آغاز کردند.

             

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 21:30
بعد از حاج قاسم و ابومهدی چه خواهد شد؟

«نجاح محمد علی» کارشناس عراقی شبکه های ماهواره ای، پیش بینی جالبی درباره بعد از شهادت سرداران سلیمانی و مهندس کرد. او نوشت:

«سید عباس موسوی» شهید شد و کسی جای او آمد که سخت تر از او بود، یعنی «سید حسن نصرالله» حفظه الله.
«سید حسین حوثی» شهید شد و کسی جانشین او شد که سخت تر از او بود، یعنی «سید عبدالملک الحوثی» حفظه الله.
و اکنون سرداران «المهندس» و «سلیمانی» شهید شدند اما کسانی به جای آنان خواهند آمد که سخت‌تر از آنها خواهند بود.

   

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 21:05

تصاویری از تابوت دو سردار رشید اسلام که برای مراسم فردا آماده شده است منتشر شد.

             

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 21:00
توییت عراقچی خطاب به مردم آمریکا

دکتر «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توئیترش نوشت: مردم آمریکا یک روز خواهند فهمید که چگونه سردار سلیمانی با شکست داعش، جان آمریکایی ها و اروپایی ها را نجات داد.
وی با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی افزود: محاسبات (اشتباه) این چنینی که با هدف دوباره انتخاب شدن (ترامپ) صورت گرفته، قطعا به فاجعه منجر می شود.

سید عباس عراقچی همچنین پیش از ظهر امروز (جمعه) در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در صفحه توئیترش نوشت: ایران همه برای سردار سلیمانی است. بی شک اشتباه محاسباتی سنگین دیگری توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا رخ داد.ایالات متحده آمریکا مسئول همه عواقب این اقدام است.

         

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 20:50
روایت ظریف از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شبکه یک

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه بعد از خبر 21 امشب، در ویژه برنامه شبکه یک سیما از شهادت حاج قاسم سلیمانی از فرمانده شهید سپاه قدس می‌گوید. وی در این برنامه همچنین از ویژگی های حاج قاسم در فرماندهی منطقه مقاومت اسلامی خواهد گفت و به سؤالات مختلفی در خصوص جنایت آمریکایی ها پاسخ خواهد داد.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 20:17
حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل سردار سلیمانی

حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعتی پیش با حضور در منزل سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن مجاهد مخلص و عالی‌مقام را تبریک و تسلیت گفتند.

   

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 19:54
واکنش رسانه های آلمانی به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا

رسانه های آلمانی با پرداختن به حمله تروریستی آمریکا، آن را اقدامی تنش زا و احمقانه خواندند و نوشتند: تهران این اقدام آمریکا را بی پاسخ نمی‌گذارد. به نوشته این روزنامه آلمانی این اقدام آمریکا ضربه‌ای است که نه تنها خاورمیانه را می‌لرزاند بلکه عواقب آن در سراسر دنیا قابل توجه خواهد بود.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 19:20
برنامه تشییع شهیدان "سلیمانی و "مهندس" در عراق اعلام شد

به گزارش خبرگزاری ابنا، سازمان الحشد الشعبی برنامه تشییع شهیدان حاج «قاسم سلیمانی»، حاج «ابومهدی المهندس» و همراهان آنان در عراق را اعلام کرد.
مطابق این اعلام، صبح فردا پیکرهای شهداء ابتدا در "بغداد" با حضور مسؤولین رسماً تجلیل و تشییع شده و سپس به سوی حرم امامین کاظمین(ع) تشييع مردمی و در آنجا تبرک می شوند. شهداء پس از تشييع رسمی و مردمی در بغداد و کاظمین، به "كربلای معلی" و "نجف اشرف" خواهند رفت.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 19:15
حضور یادگار امام(ره) و شخصیت های لشکری و کشوری در منزل سردار سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» و شخصیت های کشوری و لشکری با حضور در منزل سپهبد قاسم سلیمانی، شهادت وی را به خانواده اش تبریک و تسلیت گفتند. آقایان دکتر «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله «ابراهیم رییسی» رییس قوه قضائیه، سردار «رحیم صفوی» و سردار «محمدباقر قالیباف» از جمله این شخصیت ها بودند.

   

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 18:47
واکنش مکرون به حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی

دفتر ریاست جمهوری فرانسه عصر امروز جمعه اعلام کرد: "امانوئل مکرون خواستار خویشتنداری طرفین درگیر در این زمینه شد. وی همچنین خواستار جلوگیری از ایجاد تنش جدید در منطقه شده است".

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 18:41
بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی

شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا مسئول عواقب جنایت ترور «قاسم سلیمانی» خواهد بود.
در این بیانیه تأکید شده است: همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. این جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد. بدون تردید خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و درخت مقاومت هر روز تنومند تر و شکوفاتر خواهد شد.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 18:21

«عزت حسن علي الشابندر» سياستمدار عراقی و نماینده سابق پارلمان عراق توییت کرد: "وقتی سگ ها و کفتارها را دیدی که خوشحالی می کنند، بدان شیری مرده است".

   

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 16:25
تظاهرات در "کندیارو" پاکستان در اعتراض به اقدام تروریستی آمریکا و شهادت حاج قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری ابنا با اعلام شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی عراق مردم شهر "کندیارو" به خیابان ها ریختند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند. شهر "کندیارو" مرکز منطقه "شہرو فیروز" از شهرستان های ایالت "سند" است.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 16:20
طنز تلخ کارگردان آمریکایی در واکنش مکرون به حمله تروریستی علیه سردار سلیمانی

«مایکل مـور» کارگردان و مستندساز آمریکایی در واکنش به اقدام جنون آمیز رژیم ترامپ، با تصویری از نقشه ایران که د محاصره پایگاههای نظامی آمریکا است صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام را به روز کرد و نوشت: "ایران به دنبال جنگ است؛ ببینید چقدر کشورش را نزدیک پایگاههای نظامی ما قرار داده!".

   

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 16:15
اختری: سربازان جبهه مقاومت انتقام خون مالک اشتر زمان را خواهند گرفت

در پی شهادت رساندن سردار سلیمانی، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیامی صادر کرد.
وی در این پیام نوشت: تروریسم بین الملل به سرکردگی آمریکای جنایتکار و متحدانش صفحه ننگین دیگری را به کارنامه سیاه و سرشار از جنایت و خون ریزی و قتل و کشتار خود افزود و مالک اشتر ولی زمان ‌و سرباز فداکار ولایت سردار سپهبد سرفراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابو مهدی مهندس و دیگر شهدای مظلوم همراهشان را به خاک و خون کشاند... اما یاد و خاطره مبارزات و مجاهدت‌های آنان در سرکوب تروریسم و دفاع از حریم اسلام و مسلمین در خاطره تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه تسلیم طلبان بزدل برباید... آمریکای جنایتکار و ترامپ احمق با این اقدام سبعانه نقطه ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی تردید سربازان جبهه مقاومت انتقام خون مالک اشتر زمان را که امتداد خون سرخ حضرت سید الشهداء ابا عبد الله الحسين عليه السلام است به اشد وجه خواهند ستاند...

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 16:12
تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از گزینه‌های تلافی جویانه ایران

به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، تحلیلگران خارجی به بررسی ابعاد واکنش‌های ایران در این زمینه پرداختند و از «تنگه هرمز» به عنوان یکی از مناطقی که احتمالا ایران در آنجا اقداماتی انجام می‌دهد، نام بردند.
به نوشته وبگاه شبکه خبری "سی.ان.ان" تحلیلگران مؤسسه اوراسیا در این زمینه گفتند که واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی، احتمالا شامل بستن خطوط کشتیرانی در خلیج فارس خواهد بود.
از دیدگاه این تحلیلگران، ایران احتمالا حمله علیه خطوط کشتیرانی تجاری در خلیج فارس را از سر می‌گیرد و شاید عملیات نظامی موقتی را به اجرا گذارد.
به نوشته سی ان ان، بنابر اعلام وزارت انرژی آمریکا تنگه هرمز که دریای عمان و خلیج فارس را پیوند می‌دهد مهمترین گلوگاه جهان است. مقدار حامل‌های انرژی که از تنگه عبور می‌کند نیز بسیار شگفت آور است و تقریبا 80 درصد از نفت خام آن به مقصد آسیا منتقل می‌شود و اقتصاد جهانی بدون این منابع لطمه می‌خورد.
به گفته شرکت تحلیل انرژی «ورتکسا»، در سال 2018 روزانه حدود 22.5 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز گذشت. «یونا شپ» تحلیلگر آمریکایی در تحلیلی نوشت، حتی بستن جزئی و بخشی از این آبراه راهبردی می‌تواند سبب صعود شدید بهای جهانی نفت شود

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 16:07
اعلام اسامی شهدای حمله تروریستی آمریکا/ تکذیب شهادت داماد سردار سلیمانی

دفتر فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسامی شهدای عضو سپاه پاسداران را که در حمله تروریستی آمریکایی ها در بغداد به شهادت رسیدند اعلام کرد. بنا بر این اعلام، جمعاً ده نفر به شهادت رسیدند که پنج نفر "ایرانی" و پنج نفر دیگر "عراقی" بودند.
اسامی شهدای پاسدار همراه سردار شهید قاسم سلیمانی به این شرح است:
1. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا
2. سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا
3. سرگرد پاسدار هادی طارمی
4. سروان پاسدار وحید زمانیان
بر این اساس برخی شایعات مبنی بر حضور و شهادت داماد سردارسلیمانی در حمله تروریستی بامداد امروز آمریکایی‌ها تکذیب می شود.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 15:30
ابراز خرسندی نتانیاهو از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ترور و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تروریستی آمریکا در بغداد ابراز خوشحالی کرد.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 14
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): صدها سلیمانی و مهندس به پا خواهند خاست

به گزارش خبرگزاری ابنا در پی اقدام تروریستی رژیم ترامپ در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و شهید «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی عراق، آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیام مهمی صادر کرد.
وی در این پـیام، فقدان این سرداران قهرمان را "داغی سترگ و جانکاه" خواند؛ اما نوید داد که: قاتلان آنان - بویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیست های خبیث - را به اهدافشان نخواهد رساند؛ چرا که پیش از این نیز «چمران»ها و «همت»ها و «صیاد»ها و «عارف حسین حسینی»ها و «سید عباس موسوی»ها و «عبدالعلی مزاری»ها و «فتحی شقاقی»ها و «حکیم»ها و «عماد مغنیه»ها و «علی المؤمن»ها و «سید حسین الحوثی»ها را از امت گرفتند، اما صدها برابر آنان به پا خاستند و به ارتش مستضعفین جهان افزودند. 

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 11:30
تظاهرات خودجوش ضد آمریکایی در قـم در پی اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری ابنا با اعلام شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس از سوی دولت جنایتکار آمریکا، مردم قم به خیابان ها ریختند. این حضور مردمی تمام خیابان های مرکز شهر قم را قفل کرد و ترافیک شدید تا بلوار محمد امین(ص) و بلوار جمهوری اسلامی کشیده شد. تعدادی از مردم نیز خودروهای خود را در خیابانهای اطراف و حتی پل نهم دی پارک کردند و به جمع دیگران پیوستند.
این حضور انبوه و خودجوش مردم، پیش از ظهر امروز جمعه 13 دی ماه 1398 به تظاهرات خودجوشی تبدیل شد که تا مقابل دفتر مقام معظم رهبری در خیابان شهدای قم ادامه یافت و مردم سپس به طرف محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند و خواهان مقابله به مثل و واکنش قاطع مسئولان جمهوری اسلامی ایران شدند.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 10:02
سناتور آمریکایی: آمریکایی های بیشتری کشته خواهند شد

«کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت و در توئیتر نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که پس از شهادت سردار سلیمانی صادر شده مدعی شده که هدف از این حمله، «جلوگیری از حملات بیشتر ایران» بوده است. مورفی از این توجیه انتقاد کرد و در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «توجیه ارائه‌شده برای این ترور، "جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها" بوده است. یک دلیل که ما عموماً مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.»

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 09:40
اعلام سه روز عزای عمومی در جمهوری اسلامی ایران 

در پی حمله تروریستی آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی،‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ابومهدی المهندس و شهادت آن‌ها، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی اعلام کردند:‌ انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.
رهبر معظّم انقلاب همچنین به این مناسبت، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند و نوشتند: "ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم...".

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 09:57

"رادیو آر ت ال فرانسه" در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی‏ در حمله تروریستی آمریکا توییت کرد: "تاریخ شاید از این روز به عنوان لحظه دگرگونی یاد کند".

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 09:30
وزارت دفاع ایران: انتقام می گیریم

وزیر دفاع ایران اعلام کرد: این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریسم در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

جمعه 13 دی 1398 - ساعت 09:36
بی تردید انتقام این جنایت هولناک را خواهیم گرفت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در پیام تسلیت خود اعلام کرد: "بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت".

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 09:25

کتائب حزب‌ الله عراق (از گروه های الحشد الشعبی) اعلام کرد: همه پایگاه‌های آمریکا در عراق را مورد هدف قرار می‌دهیم.

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 6 بامداد
سپاه پاسداران خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را تأیید کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.
متن اطلاعیه سپاه پاسداران بدین شرح است:
بسم الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلا ــ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)
به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.
در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان الحشد الشعبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و  تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمنداجمعه ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
1398/10/13

* جمعه 13 دی 1398 - ساعت 04:03 بامداد
ادعای شبکه المیادین: سردار سلیمانی مورد اصابت قرار گرفت

شبکه ماهواره ای المیادین در خبری فوری اعلام کرد که اخباری از به شهادت رسیدن حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی عراق به دست آن رسیده است.

...................................
پایان پیام/ 167-101

نظر شما