شناسهٔ خبر: 37307669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تاکید بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم

بشار الاسد در دیدار دستیار ارشد وزیر خارجه ایران گفت:سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد می‌کنند، بر مبارزه با تروریسم و گسترش حاکمیت دولت بر سراسر سرزمین سوریه تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

تاکید بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (سه شنبه) ۱۰ دی ۹۸ در دمشق با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت رایزنی و مشورت دو کشور در خصوص تحولات سوریه و منطقه، چشم انداز کار کمیته قانون اساسی و دور سوم آن، تحولات ادلب و شرق فرات را با بشار اسد رئیس جمهور سوریه مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

وی با اشاره به دستاورد‌های اخیر سیاسی و نظامی سوریه، تداوم حمایت‌های کشورمان را از این کشور مورد تاکید قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در روند آستانه در ادامه مباحث مطرح شده در چهاردهمین اجلاس آستانه را با رئیس جمهور سوریه مورد بحث و بررسی قرار داد.

بشار الاسد نیز در این دیدار با اشاره به هماهنگی‌های دو کشور اظهار داشت: جمهوری عربی سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد می‌کنند، بر مبارزه با تروریسم و بر گسترش حاکمیت دولت بر سراسر سرزمین سوریه تاکید دارد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و برخی دیگر از مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار علاوه بر تحولات سوریه و به ویژه کمیته قانون اساسی این کشور، تحولات منطقه و به خصوص آخرین وضعیت جاری در لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف در پایان بر اهمیت روابط راهبردی دو کشور و ضرورت تداوم تبادل نظر و مشورت‌های دائمی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی تأکید کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما