شناسهٔ خبر: 37293226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

پیشرفت ۸۰ درصدی نیروگاه خورشیدی لامرد

چراغ نیروگاه خورشیدی منطقه ویژه اقتصادی لامرد ، بزودی روشن می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با پیگیری‌های مستمر موانع موجود در مسیر استقرار و تکمیل نیروگاه خورشیدی این منطقه مرتفع شده است.
فریدون فدایی دولت افزود: طرح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی لامرد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار توسط بخش خصوصی در این منطقه در حال ساخت است، اما وقفه‌ای که در خصوص انتقال پنل‌های خورشیدی به محل ساخت نیروگاه صورت گرفت مانع از تکمیل و در مدار تولید قرار گرفتن این نیروگاه شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های فراوان پنل‌های خورشیدی در حال ترخیص از گمرک شهید رجایی هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال و با نصب پنل ها، نیروگاه به شبکه متصل شود
فدایی دولت اضافه کرد: با توجه حمایت مدیریت منطقه تقاضای طرح توسعه‌ی این نیروگاه از سوی شرکت سرمایه گذار ارایه شده که در بازه زمانی مشخص زمینی به مساحت ١٠ هکتار در مجاورت این طرح آماده‌ی واگذاری است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه گذاری، شرایط مناسب برای خرید برق و شرایط مناسب جغرافیایی و اقلیمی این منطقه ویژه از نظر تابش خورشید و دردسترس بودن گاز و آب برای احداث نیروگاه‌ها نیز زمینه برای فعالیت شرکت‌ها و هلدینگ‌های مطرح در تولید برق و انرژی فراهم است.
نیروگاه خورشیدی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حدود ۳۲ هزار پنل خورشیدی ۳۲۰ واتی شارپ، ۴۰۰ اینورتر ۲۵ کیلووات Fronious با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس میزبان صنایع مختلفی نظیر کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه آسفالت و واحد تولیدی سنگ‌های مصنوعی است که استقرار صنایع مختلف تولید منیزیم و نیروگاه‌ها و صنایع مادر در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیش بینی شده است.

نظر شما