شناسهٔ خبر: 37283610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیاز ۷۰ میلیاردی تصفیه خانه ششم غرب تهران/ تلاش برای دسترسی مردم قدس به آب سالم تا تابستان

استاندار تهران از نیاز اعتباری ۷۰ میلیارد تومانی تصفیه خانه ششم آب غرب استان تهران به ظرفیت ۱.۵ متر مکعب برای انتقال آب سطحی به شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران عصر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه انتقال آب سطحی به شهرقدس اظهار داشت: برای اولین‌بار در شهرقدس شاهد این هستیم که مردم این شهر را از آب آشامیدنی مطمئن، سالم و با کیفیت برخوردار کنیم.

وی افزود: تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان با پیگیری یکساله این شرایط را فراهم کرد که ما از آیین کلنگ زنی این برنامه شاهد باشیم.

استاندار تهران بیان داشت: تامین آب آشامیدنی از چاه برای دست‌اندرکاران صنعت آب و فاضلاب آسان تر است به دلیل اینکه آب چاه از آلودگی کمتری برخوردار است و در کل یک پمپ نیاز است تا آب به مخازن انتقال پیدا کند.

محسنی بندپی گفت: آب سطحی مشکلات بیشتری دارد به دلیل اینکه مواد منعقد کننده نیاز دارد و روش های مختلفی باید اجرا شود تا به کیفیت مطلوب برسد.

وی ادامه داد: ما نسبت به همه مسائل شهرهای پیرامون استان تهران غافل بوده‌ایم و این شرایط دست به دست هم داده که ما بگوییم مثلا قدس ۴۲۰ هزار نفره دو کلانتری دارد بنابراین یک تغییر نگاه نسبت به شهرهای پیرامونی استان تهران لازم بود که در چهار سال اخیر این تغییر نگاه ایجاد شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: ما ۹۰ میلیارد تومان بودجه داریم برای افتتاح تصفیه خانه ششم ولی ۷۰ میلیارد تومان لازم است که تصفیه خانه سریع‌تر به بهره برداری برسد و این تصفیه خانه برای تامین آب آشامیدنی غرب استان تهران به کار گرفته خواهد شد.

محسنی بندپی گفت: ۲/۵ کیلومتر خط انتقال آب برای این برنامه نیاز است که استانداری تهران و فرمانداری شهرقدس مکلف است بستر را برای این برنامه فراهم کند و این برنامه خرداد سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

این مقام مسوول گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران در برنامه ریزی بلند مدت برای تامین آب باکیفیت و مطمئن برای شهرهای غرب استان از تصفیه خانه ششم ۱.۵ متر مکعب آب برای این شهرها به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: این پروژه به ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه و با انجام مراحل تصفیه در اختیار شهروندان قدس قرار می‌گیرد و تلاش این است تا فرارسیدن فصل تابستان این موضوع به بهره‌برداری برسد تا نیاز مردم مرتفع و برداشت از چاه‌ها کاهش یابد و از فرونشست زمین در بلند مدت کاسته شود.

استاندار تهران تصریح کرد: این پروژه با راه‌اندازی تصفیه خانه ششم تمامی شهرهای غرب استان همچون ملارد، صفادشت، شهریار و باغستان را از آب شرب سالم برخوردار خواهد کرد.

انتهای پیام/ش/پ/40

برچسب‌ها:

نظر شما