شناسهٔ خبر: 372595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار خرم آباد؛

لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران انتخاب شد

فرماندار خرم آباد گفت: انتخاب لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران, فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این استان است.

صاحب‌خبر -

 فرماندار خرم آباد گفت: انتخاب لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های گردشگری این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حبیب‎اله خجسته‎پور در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان كه با حضور جمعی از مسئولان ادارات عضو ستاد هماهنگی سفر در فرمانداری برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت سفر در دین مبین اسلام و تأثیر آن بر احوال و روحیات افراد پرداخت و افزود: با تلاش‎ها و پیگیری‎های مستمر استاندار، استان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم كشور تعیین شده كه این اتفاق، فرصتی مناسب را برای معرفی ظرفیت‎ها و پنانسیل‎های گردشگری استان و به ویژه شهرستان خرم‎آباد فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مناسب و متعادل اقلیم و آب‎و هوای لرستان و وجود تفرجگاه‎ها، آبشارها، رودخانه‎ها، در همه فصول، پذیرای مهمانان و گردشگران بسیاری از تمام نقاط كشور هستیم؛ جهت توسعه و گسترش حوزه گردشگری در شهرستان نیاز به برنامه‎ریزی بیشتری است.

خجسته‎پور ادامه داد: با توجه به آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس بسیاری از مردم سفرهای خود را آغاز كرده‎اند و بر همین اساس از آغاز تعطیلات تابستانی، تمهیدات لازم جهت استقبال و اسكان مهمانان و مسافران تابستانی در شهرستان خرم آباد اندیشیده شده است.

فرماندار خرم‎آباد ایجاد كمپ‎های اسكان مسافران در پارك‎های شریعتی، كیو و نسترن توسط شهرداری و تخصیص شش مدرسه با بیش از 70 كلاس مجهز به امكانات اولیه توسط آموزش و پرورش نواحی 1و 2 شهرستان را از جمله اقدامات ستاد هماهنگی سفر شهرستان ذكر کرد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان در ادامه صحبت‎های خود لزوم توجه ویژه دستگاه‎های عضو این ستاد به رعایت ایمن‎سازی معابر و اصلاح نقاط حادثه خیز حوزه شهرستان، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در معابر، اصلاح سیستم روشنایی معابر برون شهری و درون شهری، استقرار تیم‎های پلیس راهور در مناطق حادثه‎خیز، استقرار عوامل هلال‎احمر و فوریت‎های پزشكی و ارتقای كمی و كیفی خدمات اورژانس و بیمارستانی در راستای كاهش تلفات تصادفات رانندگی، فعال کردن امداد خودروها، بهبود وضعیت پمپ‎های بنزین و گاز درون و برون شهری را لازم وضروری برشمرد و اظهار امیدواری کرد با عملی کردن مصوبات این جلسه شرایط مناسبی جهت بهره‎گیری و اسكان مسافران مهیا شود.

نظر شما