شناسهٔ خبر: 37238096 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

هزینه 6 میلیارد دلاری برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

نتیجه گزارش تحقیقاتی یک نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که تنها در سال جاری میلادی حدود یک میلیارد دلار برای تبلیغات انتخاباتی در این کشور هزینه شده است.

صاحب‌خبر - طبق تحقیق شرکت آمریکایی «ادورتایزینگ انلیتیکس» (Advertising Analytics) حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برای تبلیغات سیاسی هزینه شده و برای انتخابات ۲۰۲۰ این کشور ۶ میلیارد دلار هزینه خواهد شد. به گزارش شبکه «پرس‌تی‌‎وی»، بنا بر گزارش تحقیقی این شرکت مستقر در ایالت «ویرجینیا»، طی سال جاری میلادی که روزهای آخر خودش را سپری می‌کند، حدود یک میلیارد دلار برای تبلیغات سیاسی در ایالات متحده آمریکا صرف شده است. «ادورتایزینگ انلیتیکس» در گزارشی که روز جمعه منتشر کرده، خبر داده که ۹۹۸.۴ میلیون دلار برای تبلیغات سیاسی هزینه شده و از این میزان، سهم مبارزات مقدماتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ مبلغ ۳۵۱ میلیون دلار بوده است. طبق این گزارش، در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ آمریکا مبلغ ۶ میلیارد دلار صرف مبارزات و تبلیغات انتخاباتی خواهد شد. پیش‌بینی صرف ۶ میلیارد دلار برای کارزار ۲۰۲۰ آمریکا در شرایطی انجام شده که ده‌ها نامزد در حزب دموکرات و همچنین سه نامزد در حزب جمهوری‌خواه در حال رقابت برای انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) ریاست جمهوری این کشور هستند. در ادامه این گزارش به هزینه ۱۲۴ میلیون دلاری «مایکل بلومبرگ» شهردار اسبق نیویورک تنها در یک ماه اشاره شده است، کسی که ماه گذشته میلادی به عنوان نامزد دموکرات رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شده است. طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی از قبیل «پالیتیکو»، بعد از بلومبرگ کسی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات صرف کرده است، «تام استِیر» بازرگان و نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ است. استیر ۸۳ میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کرده است. «مایک گراول» سناتور سابق آمریکایی طی یک اظهارنظر انتقادی درباره نقش هزینه‌های هنگفت مالی در انتخابات این کشور گفته بود، «سیاست آمریکا تحت تسلط پول‌های بزرگ قرار دارد». این سناتور پیشین آمریکایی تنها کسی نیست که از نفوذ گسترده پول در نظام سیاسی و انتخابات در این کشور انتقاد کرده است.

نظر شما