شناسهٔ خبر: 37190956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روسیه در واکنش به کارشکنی های آمریکا

سازمان ملل از رفتار آمریکا چشم پوشی می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه دبیرکل سازمان ملل متحد را به بی توجهی در مقابل کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای مقامات روس در زمینه سفر به سازمان ملل متهم کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه دبیرکل سازمان ملل متحد را به بی توجهی در مقابل کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای مقامات روس در زمینه سفر به سازمان ملل متهم کرد.
مسکو اعلام کرده است، واشنگتن به عمد در صدور روادید برای مقامات روس که می‌خواهند به ساختمان‌های سازمان ملل بروند، تاخیر ایجاد می‌کند، موضوعی که بر اساس اعلام روسیه به ضربات بیشتر به روابط دو کشور منتهی می‌شود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، برخی مقامات وزارت دفاع این کشور که قصد داشتند به سازمان ملل سفر کنند، مجبور شدند تا «ماه ها» برای صدور ویزا منتظر بمانند.
زاخارووا افزود: «این موضوع زمانی قابل توجه می‌شود که تمامی اتفاقات کنونی با چشم پوشی مطلق آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد همراه است، شخصی که عملا نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکا را نادیده می‌گیرد.»
روسیه در ماه سپتامبر یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی را در اعتراض به رفتار واشنگتن در خودداری غیرقابل قبول در صدور روادید برای شماری از یک هیئت روس برای سفر به مجمع عمومی سازمان ملل احضار کرده بود.

نظر شما