شناسهٔ خبر: 37181060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هیچ کودک بازمانده از تحصیلی نباید در قم وجود داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به لزوم بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: مهم‌ترین رسالت سوادآموزی جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت سوادآموزی جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل است.

وی تلاش برای از بین بردن کامل بی‌سوادی را از برنامه‌های سوادآموزی عنوان کرد و افزود: مبارزه با بی‌سوادی از آرمان‌های انقلاب و رهبری بوده و امام خمینی (ره) ریشه دیکتاتوری و علت ایجاد استبداد حاکمیت طاغوت را در بی‌سوادی جامعه می‌دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، ورود قرآن و تعالیم الهی را زمینه ترویج فرهنگ اصیل اسلامی معرفی و ابراز کرد: برای رسیدن به فرهنگ مطلوب باید برای کاهش آمار بی‌سوادی تلاش کرده و مانع ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی شویم.

وی فراهم کردن شرایط تحصیل بدون برطرف کردن موانع آن را امری بیهوده دانست و خاطرنشان کرد: با وجود تحصیل 99 درصد دانش آموزان در مدارس هنوز یک درصد بازمانده از تحصیل نیز زیبنده جامعه اسلامی نبوده و باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

سلیمان پور درصد کودکان مشغول به تحصیل در استان قم را بالاتر از استاندارهای جهانی اعلام و تصریح کرد: برای رسیدن به آمار 100 درصدی اشتغال به تحصیل دانش آموزان باید همه دستگاه‌های اجرایی با هم همکاری کرده و موانع را برطرف کنند.

وی شناسایی بی‌سوادان جامعه را امری سخت خواند و ابراز کرد: نیازمند تجمیع اطلاعات و یکسان‌سازی آن برای رسیدن به برنامه‌های جامع بوده و باید سامانه‌ای مانند سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی برای به دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق بی‌سوادان راه‌اندازی شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تأکید بر ورود بخشداری‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات لازم در سامانه‌ای واحد بیان کرد: برای رسیدن به آمار و اطلاعات دقیق باید از ظرفیت‌های کارگری، شهرداری‌ها و دهداری‌های تابع و همچنین نهادهای حمایتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/456/

نظر شما