شناسهٔ خبر: 37162480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بری خطاب به الحریری؛ با آتش بازی نکن!

نبیه بری رئیس مجلس لبنان با ادامه بسته شدن راهها توسط هوادارن سعد الحریری نخست وزیر مستعفی، وی را خطاب قرار داد و گفت با آتش بازی نکن، ممکن است یک بار دامن خودت را بگیرد.

صاحب‌خبر -

العالم - لبنان

روزنامه جمهوری لبنان روز سه شنبه نوشت نبیه بری در آخرین ناهار کاری در عین التینه به الحریری نصیحت کرد و گفت: با آتش بازی نکن شاید یک روز دامن خودت را بگیرد.

بری گفت :در دموکرات ترین کشورها وزرای وابسته به احزاب در کنار متخصصان انتخاب می شوند و احزاب یکی از ستون های سیستم دموکراسی و فعالیت های سیاسی هستند.

وی افزود:احزاب لبنان دارای شخصیت های سالم و شفاف هستند بنابراین می توان در دولت از چنین شخصیت هایی که هم وابسته و هم سالم هستند،استفاده کرد.

بری از آمادگی کامل برای حمایت از حسان دیاب رئیس جمهوری مامور تشکیل کابینه برای موفقیت آمیز بودن ماموریتش خبر داد و گف :تسهیلاتی که تا الان به وی داده ایم زیاد بوده و آماده حمایت بیشتر نیز هستیم زیرا دولت باید در کوتاهترین زمان ممکن تشکیل شود تا از بحران اقتصادی و مالی و بازتاب های آن عبور کنیم .

بری افزود: پیش از این جنبش امل و حزب الله نیز همه تسهیلات ممکن را در اختیار سعد الحریری قرار دادند و انعطاف زیادی برای تشکیل دولت جدید نشان دادند.

وی از حرکات اعتراض آمیز هوادارن الحریری در خیابانها در اعتراض به عدم انتخاب وی برای این ماموریت ابراز تعجب کرد و گفت انگیزه های این اقدامات مشخص نیست زیرا ما کار محالی کردیم تا وی به نخست وزیری بازگردد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مشارکت جنبش امل و حزب الله در دولت اتی در صورت اصرار المستقبل و سوسیالیست و نیروهاس لبنانی برعدم پیوستن به دولت گفت : بله مشارکت خواهیم کرد مشکل چیست ؟

بری گفت : نه ما و نه رئیس جمهور مامور تشیکل کابینه در صدد دور کردن هیچ کس نیستیم بلکه به انان پایبند هستیم زیرا این مرحله مستلزم مشارکت همه در مقابله با چالش ها و ایجاد راهکارهای مطلوب است.

نظر شما