شناسهٔ خبر: 37142991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزش باد گرم جنوبی شدید در گیلان و اردبیل

تهران - ایرنا - بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، با توجه به حاکمیت جریان‌های جنوبی، طی سه روز آینده شاهد وزش باد گرم جنوبی شدید یا خیلی شدید در استان‌های گیلان و مازندران خواهیم بود که خساراتی را به تأسیسات و زیرساخت‌ها وارد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سازمان هواشناسی، جریان‌های جنوبی از دوشنبه ۲ دی ماه آغاز می‌شود که موجب افزایش دما در سواحل دریای خزر خواهد شد، همچنین شاهد وزش باد گرم جنوبی شدید یا خیلی شدید در استان‌های گیلان و اردبیل خواهیم بود که تا پنجشنبه ۵ دی ماه به پایان می‌رسد. این بادها موجب بروز خسارات به تأسیسات و زیرساخت‌ها می‌شوند، لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای استحکام سازه‌های موقتی و به حداقل رساندن خسارات به تأسیسات و ابنیه جدی گرفته شود.

همچنین با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر چهارشنبه ۴ دی ماه انتظار می‌رود روز چهارشنبه شاهد بارش باران، برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، نیمه غربی کرمانشاه و روز پنجشنبه ۵ دی ماه شاهد بارش باران، برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام و شمال خوزستان باشیم.

جمعه ۶ دی ماه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در شمال ایلام و نیمه شمالی خوزستان بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که این شرایط روز جمعه به پایان می‌رسد و ادامه فعالیت سامانه بارشی در اطلاعیه و اخطاریه‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

این شرایط موجب وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی این استان‌ها می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود هموطنان در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
 

نظر شما