شناسهٔ خبر: 37068619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انفجار در تل ابیض سوریه با 8 کشته و زخمی

در پی وقوع انفجار یک مین در یک خودرو در شهر تل ابیض، چهار نفر از جمله دو کودک کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از وقوع یک انفجار در شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در شهر «تل ابیض» واقع در شمال استان رقه (شمال سوریه) خبر دادند.

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که این انفجار به خاطر یک مین بوده که در یک خودرو در گذرگاه مرزی شهر تل ابیض کار گذاشته شده بود.

در پی این انفجار، چهار نفر از جمله دو کودک کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در این شهر، نیروهای متجاوز ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور حضور دارند. این شهر در 13 نوامبر گذشته، به تصرف ترکیه درآمد.

در همین ارتباط، یک خودروی بمب‌گذاری شده دوم آذر ماه جاری در تل ابیض منفجر شد که بر اثر آن، 10 نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

یک خودروی بمب‌گذاری شده هم 11 آبان ماه در بازار تل ابیض منفجر شد که حداقل ۱۹ کشته و ۳۰ زخمی بر جا گذاشت.

شهرهای شمالی سوریه گاهی شاهد انفجار خودرو و موتور سیکلت‌های بمب‌گذاری شده است. ترکیه و معارضان سوری همراه با این کشور، گروهک «یگان‌های مدافع خلق» و «داعش» را در پشت صحنه این انفجارها معرفی می‌کنند.

اما یک منبع سوری در تل ابیض درباره ماهیت چنین انفجارهایی گفت که تنها هدف این انفجار، هدف قرار دادن افراد غیر نظامی است، نه «سربازان ترکیه‌ای یا هر تروریستی از مزدوران آنان».

وی با بیان اینکه اقدامات این نظامیان و عناصر مذکور، باعث فرار ساکنان تل ابیض و روستاهای اطراف آن شده است، گفت: «تروریست‌ها به هر اقدامی مانند سرقت وسایل، منازل و مزارع و کشتار و بازداشت غیر نظامیان می‌زنند تا ساکنان بترسند و مجبور شوند منطقه را ترک کنند».

این منبع سوری این انفجارها «اقدام تروریستی سازمان‌یافته و هدفمند» توصیف کرد که هدف از آن، مجبور کردن باقی مانده ساکنان برای فرار از این منطقه است تا عناصر تروریستی وابسته به ترکیه به همراه خانواده‌هایشان اسکان پیدا کنند؛ به نحوی که «تا کنون در شهر تل ابیض بیش از ۱۰۰ خانواده از تروریستهای جبهه النصره و وابسته به ترکیه ساکن شده‌اند».

وی با انتقاد از تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی در دو شهر مذکور مانند عفرین و الباب، خاط نشان کرد که بیشتر ساکنان رأس العین و تل ابیض به مناطق مابین الحسکه و المالکیه در شمال شرق سوریه کوچ کردند و تعداد آنان، حدود ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

انتهای یپام/

برچسب‌ها:

نظر شما