شناسهٔ خبر: 37033724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بررسي «تبلیغات در روابط عمومی» در يك كتاب

كتاب «تبلیغات در روابط عمومی» نوشته قربانعلي تنگ شير كه از سوي انتشارات آهوان تهران منتشر شده، مي‌كوشد تا ابعاد مختلف تبليغات در روابط عمومي را بررسي كند. اين كتاب در نمايشگاه كتاب بيست و پنجم ارايه مي‌شود.-

صاحب‌خبر -
 
قربانعلي تنگ شير

قربانعلي تنگ شير مولف اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: كتاب «تبلیغات در روابط عمومی» به طور کلی اصول تبلیغات در روابط عمومی را در چهل‌وپنج عنوان مطرح می‌کند. 

وي با اشاره به اين‌كه در كتاب مقدمه‌ای جالب و خواندنی از کاظم متولی آورده شده است، درباره فصل‌هاي مختلف اين كتاب گفت: شرايط پيدايش روابط عمومي و تبليغات، افكار عمومي و تبليغات، اهميت انتخاب نام در تبليغات، مراحل پيشرفت تبليغات در ايران، اهميت تبليغات، وسايل تبليغاتي، طبقه‌بندي كالاها، اهداف تبليغات، در چه مواردي تبليغات اثر دارد؟، الگوي ارتباطات، انواع ارتباطات، هدف شما از تبليغ و بودجه تبليغات از فصل‌هاي اصلي اين كتاب است.

وي ادامه داد: متغيرهاي بيروني و دروني در تبليغات، انواع روش‌هاي پيش‌فروش، تبليغات روزنامه‌اي، تبليغات در مجلات مخصوص مصرف‌كنندگان، تبليغات در نشريات تجاري، تبليغات تلويزيوني، تبليغات راديويي، تبليغ مستقيم از طريق پست و بازاريابي مستقيم و تبليغات محيطي ساير عناوين فصل‌هاي اين كتابند.

به گفته تنگ‌شير، مباحث ديگري كه در اين كتاب مطرح شده شامل تبليغات اينترنتي، مقاصد بازاريابي، تبليغات تجاري، فنون تبليغات، اشكال تبليغات در اينترنت، تفاوت تبليغات و روابط عمومي، نقش روابط عمومي در تبليغات و قدرت تبليغات در جامعه امروز است. 

اين كتاب با حمايت مالي واحد 46 دانشگاه علمی و کاربردی تهران توسط انتشارات آهوان تهران با 2 هزار نسخه و به بهاي 3 هزار تومان منتشر شده است.

قربانعلی تنگ‌شیر از پیشکسوتان حوزه روابط عمومی و بازرس انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس دانشگاه است.

نظر شما