شناسهٔ خبر: 37019589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور خبر داد:

صدور شناسنامه اصالت برای سنگ های قیمتی فیروزه نیشابور

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: از مرداد ماه سالجاری با همکاری شرکت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی مستقر در این مرکز برای فیروزه، الماس، برلیان و مروارید شناسنامه اصالت و عیار صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا شیرازی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری گفت: در حوزه صادرات فیروزه با صدور این شناسنامه بسیاری از مشکلات صادرکنندگان فیروزه نیشابور حل می‌شود و برای تجهیز آزمایشگاه این شرکت ۲میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری ۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال اعتبار به این‌ مرکز اختصاص داده شده که این میزان‌ سال گذشته ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

شیرازی اعلام کرد: امسال به شرکت های نوآور مستقر در این مرکز ۳۶۰میلیون ریال تسهیلات به سه واحد برای دوره پیش‌ رشد و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به ۲واحد برای دوره‌های رشد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ شرکت در دوره رشد و ۸ شرکت در دوره پیش رشد در این مرکز مستقر است،اظهار داشت: میزان تراکنش مالی این شرکت ها از ابتدای امسال ۸۰ میلیارد ریال بوده و از ابتدای تأسیس این‌ مرکز هفت میلیارد ریال از محل منابع صندوق پژوهش و فناوری استان به واحدهای نوآور مستقر در این مرکز پرداخت شده که منجر به اشتغال ۱۸۰ نفر شده که از این تعداد ۱۱۰ نفر تمام وقت و ۶۶ نفر زن است.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور تأکید کرد: با توجه به ظرفیت های نیشابور هنوز این شهرستان فاقد شتاب دهنده رسمی است و این‌مرکز آمادگی لازم‌ برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش را دارد.

علیرضا شیرازی اعلام کرد: مرکز رشد نیشابور پس از کاشان دومین مرکز رشد  غیر مرکز استانی در کشور است که موفق به دریافت مجوز قطعی شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۸۸ تا کنون ۷۸ واحد فناور در مرکز رشد نیشابور پذیرش شده است و از این تعداد نیز سه واحد تبدیل به مؤسسه فناور شده و در یک سال اخیر بیش از ۱۰ طرح توجیهی ارائه شده که هشت مورد پذیرش شده است.

وی خاطرنشان شد: در حال حاضر ۶ شرکت دانش بنیان در نیشابور فعالیت دارند که ۲ شرکت نیز در حال انجام مراحل پایانی برای شرکت به دانش بنیان است و سال گذشته بیش از ۸ مورد و از ابتدای امسال چهار رویداد کارآفرینی در این‌ مرکز برگزار شده است.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور تصریح کرد: شرط اصلی پذیرش یک واحد فناور داشتن یک تیم منسجم، طرح تجاری قابل دفاع و داشتن یک ایده نو و کاربردی است و مرکز رشد فناوری نیشابور یک مرکز جامع است که همه زمینه‌های علوم انسانی، گردشگری و‌ فرهنگی را علاوه بر حوزه‌های فناوری، اطلاعات و ارتباطات، مگاترونیک و با توجه به ظرفیت‌های نیشابور طرح‌ها در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی را مورد پوشش قرار می دهد.

علیرضا شیرازی یادآور شد: رویکرد پارک های فناوری تجاری سازی یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی است و با توجه به سیاست ‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی پارک های فناوری به سرعت در حال بروز و ظهور برای رفع موانع تولید است. 

وی با اشاره به اینکه اصطلاح پارک نیز نشان دهنده فضای پرنشاط برای کارآفرینان جوان است اظهار داشت: نتیجه تجاری سازی ایده‌ها افزایش تولید ناخالصی ملی و تولید پایدار است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی تأکید کرد: هزینه اشتغال پایدار برای هر نفر در صنایع مادر حدود ۱۰ میلیارد، در صنایع کوچک و متوسط حدود سه تا پنج میلیارد ریال و در پارک‌های فناوری حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است.

نظر شما