شناسهٔ خبر: 37009969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان خواستار احترام به قانون شد

بیروت - ایرنا - «عماد عثمان» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی لبنان یکشنبه شب از معترضان این کشور خواست به قانون احترام بگذارند و تجمع و تظاهرات را به شکل مسالمت آمیز برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه های صوتی و تصویری لبنان، عثمان به میانِ تجمع کنندگان معترض در میدان ریاض الصلح و الشهدا در مرکز بیروت آمد و خطاب به آنان گفت: آزادی بیان حق شهروندان است و در قانون اساسی لبنان لحاظ و پیش بینی شده است اما خشونت و حمله به نیروهای ارتش و امنیتی، غیر قانونی و غیر مجاز است.

وی افزود: قانون ما را ملزم کرده که از اموال عمومی و موسسه های دولتی و نیز از نیروهای امنیتی حفاظت کنیم. از این رو با فرماندهی پلیس مجلس ملی لبنان هماهنگی شده تا از ساختمان این مجلس و نیز ساختمان نخست وزیری که در مرکز بیروت و نزدیک میدان های ریاض الصلح و الشهدا قرار دارد حفاظت شود.

عثمان با اشاره به این که نیروهای امنیت داخلی در سیاست دخالت نمی کنند تاکید کرد: ما مردان قانون هستیم که باید به وظیفه ی قانونی خویش عمل کنیم و معتقدیم که درگیری و خشونت و اقدام های خلاف قانون، ما را به جایی نمی رساند.

مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان گفت: همه ی تظاهرکنندگان برادران و خواهران ما هستند که وظیفه داریم امنیت آنان را تامین کنیم اما سنگ پراکنی به طرف نیروهای ارتش و امنیتی و نیز اختلال در عبور و مرور و بستن راه ها یک اقدام غیر قانونی است زیرا تجاوز به آزادی دیگران است.

صدها جوان لبنانی در پنجاه و نهمین روز از آغاز جنبش این کشور، یکشنبه شب و در حالی که پرچم لبنان را در دست داشتند در میادین و مناطق مرکزی، غربی و شرقی بیروت به ویژه میدان ریاض الصلح و الشهدا در مرکز این شهر تجمع و تحصن کردند و خواستار تحقق اهداف جنبش اعتراضی شدند.

از ۲۵ مهر ماه تاکنون هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات ، تجمع و اعتصاب در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

نظر شما